اطلاعات عمومی

اقامت دبی با ازدواج طبق آخرین قوانین سال 2024

اقامت دبی با ازدواج

امارات متحده عربی: بهشتی در خاورمیانه

امارات متحده عربی (UAE) به عنوان یکی از بهترین نقاط منطقه خاورمیانه و حتی جهان برای گذراندن زندگی شناخته می‌شود. این کشور با اقتصادی قوی، زیرساخت‌های مدرن، سطح بالای امنیت و تنوع فرهنگی، بهشت ​​مهاجران و گردشگران از سراسر جهان شده است. دلایل متعددی برای انتخاب امارات متحده عربی به عنوان محل زندگی وجود دارد از جمله اقتصاد قوی، زیرساخت‌های مدرن، جاده‌های مدرن، سطح بالای امنیت و تنوع فرهنگی.

امارات متحده عربی دارای اقتصادی متنوع و پویا است که بر پایه نفت و گاز، تجارت، گردشگری و املاک و مستغلات بنا شده است. این کشور سطح بالایی از درآمد سرانه و نرخ بیکاری پایین را دارد. امارات متحده عربی دارای زیرساخت‌های مدرن و پیشرفته در زمینه‌های حمل و نقل، ارتباطات، بهداشت و درمان و آموزش است. این کشور فرودگاه‌های بین‌المللی، جاده‌های مدرن، سیستم حمل و نقل عمومی کارآمد و خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت بالا ارائه می‌دهد.

امارات یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است. این کشور نرخ جرم و جنایت پایین و سیستم قضایی قوی‌ای دارد. امارات متحده عربی کشوری مهاجرپذیر با جمعیت متنوع از سراسر جهان است. این کشور فرهنگ و مذهبی آزاد دارد و به احترام به تنوع فرهنگی مشهور است.

علاوه بر این، امارات متحده عربی مزایای دیگری نیز برای زندگی ارائه می‌دهد که عبارتند از آب و هوای گرم و آفتابی، سواحل زیبا، مراکز خرید لوکس و جاذبه‌های گردشگری متنوع.

اگر به دنبال زندگی در کشوری مدرن، امن و متنوع هستید، امارات متحده عربی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. هر سال، جمعیت زیادی تلاش می‌کند تا با راه‌های مختلف اقامت در این کشور را به دست آورده و بتوانند در شهرهایی همچون دبی یا ابوظبی زندگی کنند. از جمله روش‌هایی که برای اخذ اقامت در امارات می‌توان به آنها اشاره کرد، اقامت از طریق خرید ملک، ثبت شرکت، و یا ازدواج می‌باشند. در این مقاله در گلدن پالاس دبی، قصد داریم به بررسی شرایط ازدواج در امارات و راه‌های اخذ اقامت از این طریق بپردازیم.

اخذ اقامت امارات و زندگی در دبی از طریق ازدواج

امارات متحده عربی به دنبال راه‌هایی برای رشد شهرهایی مانند دبی نه فقط از طریق صنعت نفت و گاز برای بهبود وضعیت اقتصادی خود است. بر همین اساس، حاکم دبی تصمیم گرفت با جذب گردشگران و مهاجران، هم پایتخت و هم اقتصاد خود را تغییر دهد. به گونه ای که مهاجران حدود ۸۰ درصد از کل جمعیت شهر را تشکیل می دهند.

مهاجران می توانند از طریق چندین مسیر مشخص برای اقامت در دبی اقدام کنند. به عنوان مثال، آنها می توانند از طریق ازدواج، داشتن پیوندهای خانوادگی، کار یا تحصیل، اقامت دریافت کنند. همچنین ویزاهای دیگری مانند “ویزای طلایی” و “ویزای کاری” در دبی وجود دارد. علاوه بر این، خرید ملک در دبی نیز پیشنهاد می شود و می توانید لیست توسعه دهندگان املاک در امارات متحده عربی را بررسی کنید.

مزایای مهاجرت به دبی و نکاتی که قبل از ازدواج برای اقامت باید بدانید:

دبی مزایای زیادی برای مهاجران دارد، از جمله:

  • فرصت‌های شغلی عالی: دبی دارای نرخ بیکاری پایین و فرصت‌های شغلی متنوعی در حوزه‌های مختلف است.
  • مالیات صفر: در دبی مالیات بر درآمد وجود ندارد، که درآمد خالص شما را افزایش می‌دهد.
  • کیفیت زندگی بالا: دبی استانداردهای بالای زندگی را در زمینه مسکن، خدمات شهری، تفریحات و امکانات رفاهی ارائه می دهد.

اما به یاد داشته باشید که کیفیت زندگی شما تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار خواهد گرفت، از جمله سبک زندگی و فرهنگ. عادات و ترجیحات شخصی شما در انتخاب محل زندگی، تفریح و معاشرت نقش دارد. همچنین شناخت فرهنگ مردم دبی قبل از اقدام به ازدواج برای اقامت مهم است.

اخذ اقامت امارات و زندگی در دبی از طریق ازدواج

ازدواج با یک فرد دارای تابعیت امارات متحده عربی یکی از راه‌های کسب اقامت در دبی و سپری کردن زندگی در این کشور است. با این حال، این روش شرایط و قوانین خاص خود را دارد که باید به دقت مورد توجه قرار گیرد.

شرایط اخذ اقامت دبی برای آقایان از طریق ازدواج با خانم اماراتی با شرایطی خاص همراه است. برخلاف خانم‌ها که می‌توانند با ازدواج با یک آقا اقامت دائم امارات را دریافت کنند، آقایان در صورت ازدواج با یک خانم اماراتی، فقط می‌توانند اقامت 3 ساله موقت دریافت کنند.

شرایط دریافت اقامت 3 ساله امارات برای آقایان عبارت است از ثبت رسمی ازدواج در مراجع قانونی امارات متحده عربی، ارائه مدارک لازم مانند گذرنامه معتبر، گواهی ازدواج، گواهی سلامت، عکس پرسنلی و مدارک تمکن مالی، داشتن تمکن مالی کافی برای تامین مخارج زندگی و عدم سوء پیشینه کیفری. پس از 3 سال، اقامت آقایان تمدید می‌شود. تمدید اقامت به ادامه زندگی مشترک و عدم طلاق زوجین بستگی دارد.

پس اقامت 3 ساله دائمی نیست و باید هر 3 سال تمدید شود. آقایان با این روش هیچ‌گاه نمی‌توانند تابعیت امارات را دریافت کنند. در صورت طلاق، اقامت آقا لغو می‌شود. این روش برای آقایانی که به دنبال اقامت دائم در امارات هستند، مناسب نیست.

اما در مقابل ازدواج با یک آقای اماراتی برای خانم‌ها فرصتی برای اخذ اقامت دبی و حتی تابعیت این کشور را فراهم می‌کند. شرایط این روش نسبت به اقامت آقایان از طریق ازدواج با خانم اماراتی آسان‌تر است. مراحل اخذ اقامت دبی برای خانم‌ها از طریق ازدواج عبارت است از ثبت رسمی ازدواج در مراجع قانونی امارات متحده عربی، ارائه مدارک لازم مانند گذرنامه معتبر، گواهی ازدواج، گواهی سلامت، عکس پرسنلی و مدارک تمکن مالی همسر، دریافت ویزای 3 ساله، تمدید ویزا پس از 3 سال، اخذ اقامت دائم پس از 5 سال، اخذ تابعیت پس از 7 سال.

ویزای طلایی امارات

پس خانم‌ها می‌توانند پس از 3 سال، اقامت خود را به اقامت دائم تبدیل کنند. خانم‌ها می‌توانند پس از 5 سال، تابعیت امارات را دریافت کنند. البته در صورت طلاق، اقامت خانم لغو می‌شود. این روش برای خانم‌هایی که به دنبال اقامت دائم و تابعیت امارات هستند، مناسب است.

ازدواج در امارات متحده عربی به دو شکل اسلامی و مسیحی انجام می‌شود. شرایط ازدواج در هر دو نوع مشابه است، اما تفاوت‌هایی نیز وجود دارد. شرایط اصلی ازدواج در امارات عبارت است از، یکی از طرفین باید تابعیت امارات را داشته باشد، مرد باید توان مالی کافی برای تامین مخارج زندگی همسر خود را داشته باشد، زن باید حداقل 18 سال و مرد باید حداقل 21 سال سن داشته باشد، زوجین باید از نظر جسمی و روحی سالم باشند و زوجین نباید سوء پیشینه کیفری داشته باشند.

در ازدواج اسلامی، عقد ازدواج توسط عالم دینی جاری می‌شود. در ازدواج مسیحی، عقد ازدواج توسط کشیش و در کلیسا جاری می‌شود. در ازدواج اسلامی، زن می‌تواند مهریه دریافت کند اما در ازدواج مسیحی، مهریه معمول نیست. البته باید بدانید که ازدواج با افراد غیر مسلمان در امارات مجاز نیست و طلاق در امارات به دو شکل توافقی و طلاق از جانب مرد امکان‌پذیر است.

 


 

توجه داشته باشید که یک زن خارجی تنها زمانی می‌تواند به طور دائم شهروند امارات متحده عربی شود که تابعیت قبلی خود را لغو کند، زیرا دولت امارات تابعیت دوگانه را به رسمیت نمی‌شناسد.

 


 

اگر ازدواج در خارج از امارات ثبت شده باشد، باید هویت و اسناد ازدواج از طریق سفارت امارات در کشور مربوطه تأیید شود. طبق قانون، اگر زنی که از همسرش حمایت می کند در امارات اقامت داشته باشد، باید به عنوان معلم، پزشک، مهندس، پرستار یا یکی از مشاغل پزشکی شاغل شود و حقوق ماهانه او نباید کمتر از 10000 درهم یا 8000 درهم به همراه محل اقامت باشد. در صورتی که یک مرد اماراتی از یک زن خارجی حمایت مالی کند، حداقل حقوق ماهانه او نباید کمتر از 4000 درهم یا 3000 درهم همراه با امکانات اقامتی باشد.

مدارک مورد نیاز:

  • فرم ثبت نام آنلاین یا تکمیل شده در مراکز رسمی ثبت نام امارات
  • گذرنامه های تمامی اعضای خانواده
  • اسناد ازدواج تایید شده توسط دولت امارات
  • عکس پاسپورت همسر و فرزندان
  • کپی قرارداد کفالت یا گواهی اشتغال
  • سند مالکیت
  • آخرین قبض پرداخت شده (برق، آب یا …)
  • پآزمایشات پزشکی

اعتبار اقامت در امارات از طریق ازدواج معمولا دو سال است که قابل تمدید به مدت ازدواج می باشد به شرطی که ویزا یا اقامت فرد کفیل (اسپانسر) و سایر اعضای خانواده لغو نشده باشد.

ازدواج اسلامی در امارات متحده عربی

چه کسانی می‌توانند در امارات ازدواج اسلامی داشته باشند؟

شهروندان امارات و مهاجران مسلمان می‌توانند در امارات ازدواج اسلامی داشته باشند. قانون شریعت برای ازدواج‌های اسلامی اعمال می‌شود و تابعیت زوج مسلمان تأثیری در اجرای قوانین ندارد.

شرایط ازدواج اسلامی:

  • مذهب: هر دو طرف، زن و مرد باید مسلمان باشند.
  • مذهب همسر غیرمسلمان: اگر داماد مسلمان باشد، عروس می‌تواند از «اهل کتاب» باشد، یعنی پیرو یکی از ادیان توحیدی که به انجیل، تورات و قرآن ایمان دارند (مسیحیان و یهودیان).
  • ازدواج زن مسلمان با مرد غیرمسلمان: طبق قانون، ازدواج زن مسلمان با مرد غیرمسلمان ممنوع است، مگر اینکه مرد به طور رسمی به دین اسلام درآید.
  • چندهمسری: مرد مسلمان می‌تواند تا چهار همسر داشته باشد، به شرطی که بتواند با آن‌ها به طور عادلانه رفتار کند و از نظر مالی تأمین‌شان کند.

مراحل و مدارک لازم برای ازدواج اسلامی:

  • ثبت عقد نکاح: عقدنامه ازدواج اسلامی باید در دادگاه شرعی ثبت شود.
  • سن قانونی: اگر زوجین به سن قانونی ۱۸ سال نرسیده‌اند، نیاز به مجوز قاضی دارند.
  • محدودیت سنی: حداکثر اختلاف سنی زوجین نباید دو برابر باشد، مگر با مجوز قاضی.
  • گواهی غربالگری قبل از ازدواج
  • حضور زوجین
  • حضور پدر عروس: حضور پدر عروس الزامی است.
  • رضایت ولی: رضایت ولی برای ازدواج زن ضروری است. در صورت فوت یا عدم حضور ولی، نزدیک‌ترین خویشاوند یا قیم مرد می‌تواند رضایت دهد.
  • وضعیت تأهل زن: اگر زن قبلاً ازدواج کرده و طلاق گرفته یا همسرش فوت کرده، باید مدارک مربوطه را ارائه دهد.
  • گواهی عدم اعتراض: اگر پدر عروس غیرمسلمان است، باید گواهی عدم اعتراض وی ارائه شود.

رد درخواست ازدواج

اگر هر یک از طرفین به بیماری جدی یا بیماری ارثی خونی مبتلا باشند، درخواست ازدواج رد خواهد شد. علاوه بر این، اگر هر یک از طرفین به هر بیماری ارثی دیگری مبتلا باشند، درخواست ازدواج آنها رد خواهد شد.

ممکن است به نظر برسد که ازدواج در دبی کمی پیچیده است، اما همه این موارد واقعاً مهم هستند. این کارهای به ظاهر کوچک می توانند به شما در جلوگیری از انتقال بیماری های مضر به فرزندانتان کمک کنند. برای جلوگیری از هرگونه عواقبی که ممکن است به نحوی به رابطه شما با همسرتان لطمه بزند، قوانین امارات متحده عربی را برای ازدواج کردن بدانید.

سبک زندگی و فرهنگ مردم دبی

دبی شهری مسلمان است و زبان مادری ساکنان آن عربی است. پیدا کردن مسجد در این شهر خیلی ساده است، زیرا در هر منطقه‌ای حداقل یک مسجد وجود دارد. مردم شهر در هنگام نماز، صدای اذان را از مساجد مختلف می‌شنوند. گردشگران مسلمان، دبی را مقصدی جذاب برای سفر می‌دانند. در دبی، تعداد جشن‌های سالانه محدود است. عید فطر و روز ملی امارات از مهم‌ترین جشن‌های این کشور به شمار می‌روند.

هزینه های زندگی در دبی و موارد مورد نیاز برای ویزای اقامت از طریق ازدواج

همانطور که قبلا ذکر شد، دبی یکی از گران‌ترین شهرهای امارات متحده عربی است. اگرچه قدرت خرید مردم دبی بالاتر از شهرهای دیگر است، اما هزینه های زندگی نیز به نسبت بالاتر است. هزینه های اصلی زندگی در دبی شامل موارد زیر می شود:

  1. مسکن: اجاره خانه در دبی گران است و بسته به محل و اندازه ملک متفاوت است.
  2. غذا: هزینه غذا در دبی بسته به سبک زندگی شما و اینکه در رستوران غذا می خورید یا خودتان آشپزی می کنید، متغیر است.
  3. حمل و نقل: رفت و آمد در دبی با تاکسی، اتوبوس یا مترو امکان پذیر است.
  4. سایر هزینه ها: قبوض آب، برق، اینترنت و غیره نیز به هزینه های زندگی اضافه می شود.

پرسش و پاسخ

آیا زوج های مجرد (ازدواج سفید) می توانند در دبی با هم زندگی کنند؟

دولت امارات متحده عربی قانون جدیدی برای افراد غیر مسلمان وضع کرده است که به موجب آن زوج‌های مجرد اکنون مجاز به زندگی مشترک در امارات هستند. این تغییرات شامل قوانینی در مورد جرم‌زدایی از روابط توافقی خارج از ازدواج، اضافه شدن مقررات مربوط به والدین مجرد و گسترش دامنه اتهامات تجاوز می‌شود. این قانون فقط برای افراد غیر مسلمان اعمال می شود. البته زندگی مشترک برای زوج های همجنس همچنان غیرقانونی است.

ازدواج با یک شهروند دبی چه فوایدی دارد؟

اگر به طور قانونی با یک شهروند اماراتی که دارای شهرت خوب، سابقه کیفری پاک و اقامت قانونی در امارات متحده عربی است ازدواج کنید، پس از مدتی می‌توانید برای شهروندی امارات درخواست دهید. پس از ازدواج، همسر خارجی می‌تواند بلافاصله برای اقامت اقدام کند. بعد از ۷ سال زندگی مشترک در صورت داشتن فرزند و ۱۰ سال در صورت نداشتن فرزند می‌توانید برای شهروندی درخواست دهید. به‌عنوان شهروند امارات، از مزایایی مانند معافیت از مالیات، حق مالکیت زمین، و دسترسی به خدمات دولتی رایگان بهره‌مند خواهید شد.

جمع‌بندی

اگر یک شهروند اماراتی با یک فرد خارجی ازدواج کند، به خارجی اقامت امارات اعطا می شود. اگر یک مرد اماراتی یک زن خارجی را به عنوان همسر خود انتخاب کند، زن خارجی می تواند پس از دریافت اقامت 3 ساله و ادامه ازدواج تا آن زمان، برای اقامت دائم یا تابعیت امارات متحده عربی درخواست دهد. اما اگر یک مرد خارجی با یک زن اماراتی ازدواج کند، تابعیت به مرد تعلق نمی گیرد و او می تواند در صورت ادامه ازدواج، اقامت موقت 3 ساله خود را به مدت 3 سال تمدید کند.

شما ممکن است به کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی اخذ اقامت دبی از طریق ازدواج علاقه مند باشید. شهر دبی با بیش از 3.3 میلیون نفر جمعیت، دومین شهر گران خاورمیانه است. دبی یکی از مهم‌ترین شهرهای امارات متحده عربی است. این کلانشهر خیره کننده که در سواحل خلیج فارس واقع شده، یکی از مدرن ترین و امروزی ترین شهرهای جهان است. در این مقاله می‌توانید به اطلاعات کاملی در این زمینه دست پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *