اطلاعات عمومی

هر آنچه در رابطه با خرید سهام هتل در دبی باید بدانید

خرید سهام هتل در دبی

سیاست‌های بهینه اقتصادی و زیرساختی دولت دبی، سرمایه‌گذاران خارجی را برای سرمایه‌گذاری در آپارتمان‌های هتلی، اقامتگاه‌های ساحلی، املاک اجاره‌ای و خانه‌های تعطیلات در دبی جذب می‌کند. به همین دلیل خرید ملک در دبی، به امری بسیار جذاب تبدیل شده است.

این شهر زیبای بین‌المللی، به ویژه از نظر سرمایه‌گذاری و گردشگری، به یکی از جاذبه‌های اصلی جهان تبدیل شده است. ثروتمندان و نخبگان جهان اکنون علاقه بیشتری به سرمایه‌گذاری در صنعت املاک و مستغلات دبی نشان می‌دهند.

دولت محلی در سال‌های اخیر شاهد افزایش قابل توجهی در معاملات املاک و مستغلات با پشتوانه سرمایه‌گذاران جدید از روسیه، ایران، ترکیه و اروپا بوده است. ثبات اقتصادی و بازگشت سرمایه بالا، دلایل اصلی سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در این بازار سودآور است.

برای کسانی که مایل به کسب درآمد از طریق سرمایه‌گذاری در دبی هستند، در اینجا برخی از مهم‌ترین و بهترین روش‌ها برای سرمایه‌گذاری در هتل در دبی آورده شده است.

پیش‌فروش (Off-plan)

این روش شامل خرید یک ملک هتلی است که به تازگی راه‌اندازی شده یا در حال ساخت است. سازندگان املاک اغلب مشوق‌هایی مانند برنامه‌های پرداخت منعطف، قیمت‌های پایین‌تر و ویزای طلایی امارات را ارائه می‌دهند. سرمایه‌گذاری در این سازه‌های عظیم و پروژه‌های آینده‌نگرانه می‌تواند یکی از بهترین برنامه‌های سرمایه‌گذاری باشد که سود بالایی به همراه دارد. بنابراین، این روش می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها برای سرمایه‌گذاری در هتل و آپارتمان‌های هتلی باشد.

بازار فروش مجدد (Resale)

اگر علاقه‌ای به انتظار کشیدن برای تکمیل پروژه پیش‌فروش ندارید، می‌توانید در آپارتمان‌های هتلی تکمیل شده‌ای که در بازار ثانویه فهرست شده‌اند سرمایه‌گذاری کنید. می‌توانید آن‌ها را به طور مستقیم از مالک یا از طریق یک کارگزار املاک مانند گلدن پالاس خریداری کنید.

سرمایه‌گذاری در این گزینه به شما این امکان را می‌دهد تا با فروش مجدد املاک، در مدت زمان کوتاهی سود بالایی کسب کنید. نیازی نیست منتظر تکمیل پروژه‌های عظیم بمانید، می‌توانید آپارتمان‌ها را خریداری و مجدداً بفروشید تا بدون محدود کردن سرمایه‌گذاری خود، درآمد کسب کنید.

مالکیت مشترک (Fractional ownership)

اگر علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در آپارتمان‌های هتلی و خرید سهام آن‌ها در دبی هستید، می‌توانید مالکیت یک آپارتمان هتلی را به صورت مشترک با افراد دیگر به عهده بگیرید، به طوری که هر سرمایه‌گذار سهمی از درآمد اجاره دریافت کند. این روش یکی از امن‌ترین و بهترین راه‌ها برای کسب درآمد تلقی می‌شود، زیرا دیگر نیازی نیست خود را دائماً درگیر فرآیند خرید و فروش کنید.

در عوض، می‌توانید با شرکا برای مالکیت یک هتل سرمایه‌گذاری کنید و شما و سایر سرمایه‌گذاران هر ماه سهم مساوی از درآمد اجاره را دریافت خواهید کرد. بنابراین، این یکی از بهترین راه‌ها برای سرمایه‌گذاری در صنعت املاک و مستغلات دبی است.

روش Rental pool

برخی از سازندگان، آپارتمان‌های هتلی را به عنوان بخشی از برنامه Rental pool ارائه می‌دهند. در این برنامه، آپارتمان شما توسط سازنده یا کارگزار هتل مدیریت می‌شود و شما سهمی از درآمد اجاره دریافت می‌کنید. در این روش، سرمایه‌گذاران نیازی به رسیدگی به دریافت اجاره از مستأجران نخواهند داشت. این روش مشابه اجاره دادن خانه‌های تعطیلات (holiday home) است.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری املاک (REITs)

صندوق‌های سرمایه‌گذاری املاک (REITs) به شما این امکان را می‌دهند تا با خرید سهام در مجموعه‌ای از هتل‌ها، به صورت غیرمستقیم در آپارتمان‌های هتلی دبی سرمایه‌گذاری کنید. طبق قوانین امارات متحده عربی، دو نوع REITs وجود دارد: خصوصی و دولتی.

REIT های دولتی در بورس اوراق بهادار listed شده‌اند و هر سرمایه‌گذاری می‌تواند سهام آن‌ها را خریداری کند. اما REIT های خصوصی تنها برای سرمایه‌گذاران منتخب در دسترس هستند. این REIT ها به عنوان بزرگترین REIT های مطابق با شریعت شناخته می‌شوند.

طرح‌های توسعه‌دهنده (Developer schemes)

برخی از سازندگان، طرح‌هایی با بازدهی اجاره تضمینی ارائه می‌دهند که در آن‌ها، درآمد اجاره مشخصی را برای مدت زمان معینی تضمین می‌کنند. قبل از سرمایه‌گذاری در هر ملکی، به ویژه در یک کشور خارجی، انجام تحقیقات جامع و مشورت با یک متخصص بسیار مهم است.

برای این کار، سرمایه‌گذاران باید با استفاده از مراجع شخصی یا بررسی نظرات آنلاین نوشته شده توسط مشتریان قبلی در وب‌سایت‌های کارگزاران، جزئیات و اعتبار کارگزاران و متخصصان محلی را بیابند. در غیر این صورت، این می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها برای سرمایه‌گذاری در آپارتمان‌های هتلی در دبی باشد.

مزایای سرمایه‌گذاری در آپارتمان‌های هتلی در دبی

  • جریان درآمد ثابت: آپارتمان‌های هتلی با اجاره به گردشگران، مسافران تجاری و مستاجران بلندمدت، جریان درآمد قابل اعتمادی را ارائه می‌دهند. این جریان نقدی مداوم می‌تواند بازده عالی روی سرمایه‌گذاری را به همراه داشته باشد.
  • سرمایه‌گذاری بدون دردسر: آپارتمان‌های هتلی معمولاً توسط مدیریت هتل اداره می‌شوند و شما را از مسئولیت مدیریت املاک، نگهداری و مشکلات مربوط به مستاجران معاف می‌کنند. این رویکرد بدون دردسر برای سرمایه‌گذاران پرمشغله ایده‌آل است.
  • رونق گردشگری: دبی یک مقصد گردشگری جهانی مهم است. افزایش مداوم ورود گردشگران به شهر، تقاضای بالایی برای اقامت ایجاد می‌کند و این امر باعث می‌شود آپارتمان‌های هتلی به یک سرمایه‌گذاری سودآور تبدیل شوند.
  • موقعیت‌های عالی: بسیاری از آپارتمان‌های هتلی به طور استراتژیک در مناطق عالی دبی واقع شده‌اند که علاوه بر درآمد اجاره، پتانسیل افزایش سرمایه عالی را نیز ارائه می‌دهند.
  • دسترسی به امکانات رفاهی هتل: سرمایه‌گذاران و مهمانان آنها می‌توانند از امکانات و خدماتی که هتل ارائه می‌دهد، مانند رستوران‌ها، استخرهای شنا، مراکز تناسب اندام و خدمات پیشخدمت بهره‌مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *