اطلاعات عمومی

آیا با خرید ملک در دبی میتوان اقامت گرفت؟

آیا با خرید ملک در دبی میتوان اقامت گرفت

از سال ۲۰۰۲ به مهاجران اجازه داده شد تا در دبی املاک خریداری کنند. از آن زمان به بعد، موضوع اخذ اقامت از طریق خرید ملک مورد توجه زیادی قرار گرفته است. در حال حاضر، خرید ملک یکی از بهترین گزینه ها برای دریافت اقامت بدون نیاز به اسپانسر است. علاوه بر این، مقامات محلی در سال ۲۰۱۹ شرایط ویزا را بهبود بخشیدند. آنها مدت اقامت را افزایش دادند، انواع ویزای جدید اضافه کردند و شرایط را ساده تر نمودند. بنابراین، در حال حاضر سه گزینه برای اخذ اقامت از طریق خرید ملک وجود دارد:

پس از اخذ ویزا، می توانید برای بستگان خود که می توانند برای ویزای خانوادگی وابسته به ویزای اقامت شما درخواست دهند، اسپانسر شوید. ویزای اقامت دائم وجود ندارد، به این معنی که هر دو سال باید ویزا را تمدید کنید. این ویزا هیچ‌گاه منجر به شهروندی نمی شود.

در حال حاضر سه گزینه برای اخذ اقامت از طریق خرید ملک وجود دارد:

  1. ویزای سرمایه گذاری سه ساله
  2. ویزای سرمایه گذاری پنج ساله
  3. ویزای پنج ساله بازنشستگی

شرایط خاص دریافت اقامت از طریق خرید ملک در دبی

اگر قصد دارید از طریق خرید ملک در امارات متحده عربی، اقامت بگیرید، لازم است با برخی شرایط خاص آن آشنا شوید. در اینجا به چند مورد از شرایط پیچیده برای واجد شرایط بودن برای اقامت از طریق خرید ملک در دبی اشاره می کنیم:

ارزش ملک:

با توجه به تغییرات اخیر در قوانین ویزا در سال ۲۰۱۹، می توانید تا سه واحد ملکی خریداری کنید به شرطی که در مجموع به ارزش مورد نیاز برسید. به عنوان مثال، می توانید برای درخواست ویزای سرمایه گذاری سه ساله، سه آپارتمان به ارزش هر کدام ۳۳۵,۰۰۰ درهم خریداری کنید. هر ترکیب دیگری نیز مجاز است. همچنین، شما می توانید برای ویزای اقامت پنج ساله مثلا با خرید یک واحد املاک به ارزش ۲ میلیون درهم و یک واحد دیگر به ارزش ۳ میلیون درهم درخواست دهید.

مالکیت ملک:

این ایده آل است که مالک تنها ملک باشید. اما می توانید سهمی از آن را داشته باشید به شرطی که سهم شما به اندازه حداقل مقدار تعیین شده باشد. با این حال، در صورتی که ملک را با همسرتان شریک باشید، حتی با سهم کمتر، همچنان یکی از شما واجد شرایط دریافت ویزا است.

امکان تامین مالی خرید ملک:

اینکه آیا می توانید برای دریافت حق اقامت امارات، خرید ملک خود را با وام تامین مالی کنید یا خیر، به نوع ویزای خاص بستگی دارد. به عنوان مثال، برای ویزای سرمایه گذاری سه ساله، می توانید آپارتمان یا ویلای خود را از طریق طرح وام خریداری کنید، به شرطی که حداقل ۵۰ درصد از وام را تسویه کنید. با این حال، برای ویزای سرمایه گذاری پنج ساله هیچ گونه تامین مالی مجاز نیست. به عبارت دیگر، شما باید برای خرید ملک مورد نظر، پس انداز کافی داشته باشید.

نوع و شرایط ملک:

از سال ۲۰۱۹، برای اهداف ویزا، نه تنها می توانید مالک واحد مسکونی باشید، بلکه مالک یک واحد تجاری نیز باشید. بنابراین، ملک موردنظر می تواند آپارتمان، ویلا، دفتر کار، اتاق هتل و انبار باشد.

دوم اینکه، ملک باید در مناطق آزاد دبی باشد. سوم اینکه، ملکی که برای دریافت ویزا اسپانسر می شوید، باید آماده سکونت باشد. به عبارتی، شما نمی توانید با یک آپارتمان یا دفتر پیش فروش یا ملکی که در حال بازسازی یا ناایمن است، ویزا دریافت کنید.

اثبات درآمد:

برای ویزای سرمایه گذاری دو ساله، باید ثابت کنید که درآمد ماهانه شما در امارات متحده عربی حداقل ۱۰,۰۰۰ درهم است. برای ویزای پنج ساله بازنشستگی، درآمد ماهانه شما در امارات متحده عربی باید حداقل ۲۰,۰۰۰ درهم باشد.

چگونه از طریق خرید ملک اقامت دبی دریافت کنیم؟

دریافت ویزای اقامت در امارات متحده عربی از طریق خرید ملک، خودکار نیست. برعکس، این یک فرآیند طولانی است که به برآورده شدن تمام الزامات اداری مربوط می شود. مراحل اصلی شما در اینجا به شرح زیر است:

با مدارک زیر به اداره کل زمین دبی (DLD) مراجعه کنید:

  • سند مالکیت
  • کپی پاسپورت
  • عکس های خود
  • کپی اقامت فعلی یا ویزای خود
  • بیمه درمانی
  • گواهی ازدواج تایید شده (در صورت مالکیت مشترک توسط همسران)

در اینجا نامه ای برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه که به آن نیاز دارید، دریافت خواهید کرد.

برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه به پلیس دبی مراجعه کنید. این گواهی، مدرک رعایت قانون توسط شماست. هیچ کشوری نمی خواهد به فردی که قانون را رعایت نمی کند، اجازه اقامت بدهد.

در صورتی که ملک رهنی باشد، به بانک خود مراجعه کنید. برای اثبات اینکه حداقل ۵۰ درصد از وام را تسویه کرده اید، به یک گواهی عدم اعتراض یا نامه ای از بانک نیاز دارید.

برای درخواست مجوز اقامت، با مدارک به اداره کل زمین دبی (DLD) مراجعه مجدد کنید. این بار باید به بخش مهاجرت اداره کل و تایپ‌ (Typing Pool) مراجعه کنید تا مجوز ورود دو ماهه دریافت کرده و وضعیت ویزای خود را نیز تغییر دهید.

به یک مرکز طب کار مراجعه کنید. در اینجا باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • معاینه پزشکی
  • آزمایش خون
  • اشعه ایکس

با مدارک به بخش مهاجرت اداره کل زمین دبی (DLD) مراجعه کنید تا درخواست خود را تکمیل کرده و ویزا را دریافت نمایید.

اجاره ملک در دوبی

اقامت از طریق خرید ملک

اگر قصد زندگی در امارات متحده عربی را دارید، اقامت از طریق خرید ملک در دبی همان چیزی است که نیاز دارید. توجه داشته باشید که سکونت در کشور یکی از الزامات اصلی برای اعتبار ویزای شما برای ویزای سرمایه گذاری سه ساله است. با این حال، با ویزای سرمایه گذاری پنج ساله، سفرهای خارجی و مدت آن نامحدود است.

علاوه بر این، با توجه به تغییرات اخیر که امکان خرید دو یا سه واحد مسکونی را مجاز می کند، می توانید حتی بیشتر از این سود ببرید. بنابراین، شما قادر خواهید بود هر دو استراتژی سرمایه گذاری را اجرا کنید:

  • خرید برای سکونت شخصی
  • خرید برای اجاره

به این معنی که شما می توانید در حالی که یک آپارتمان یا ویلای دیگر، دفتر کار و غیره را اجاره می دهید، با خانواده خود در یک آپارتمان یا ویلا زندگی کنید.

در صورتی که تصمیم گرفتید نقش یک صاحبخانه را ایفا کنید، مطمئناً برای آسان‌تر کردن تجربه اجاره املاک خود، به یک شرکت مدیریت املاک قابل اعتماد نیاز دارید. بنابراین، با یک شرکت خدمات برون سپاری (BSO) قرارداد امضا کنید و با جریان پول به جیب‌تان و بدون نگرانی در مورد اجاره، راحت باشید.

ما در گلدن پالاس می‌توانیم در این مسیر همراه شما باشیم تا کارهای اداری شما را حذف نماییم. شما حتی می‌توانید از مشاوره رایگان ما استفاده نموده تا مسیر پیش روی شما را مشخص نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *