اطلاعات عمومی

قصرهای میلیاردی: سفری به مجلل‌ترین و گرانترین خانه های جهان

گرانترین خانه های جهان

خانه‌ها همیشه نمادی از امنیت، آرامش و تجمل بوده‌اند. در سراسر جهان، خانه‌هایی وجود دارند که با طراحی‌های لوکس، امکانات پیشرفته و موقعیت‌های منحصر به فرد، نه تنها محل سکونت بلکه نشانگر ثروت و قدرت نیز هستند. گرانترین خانه‌های جهان، معمولا در مکان‌هایی با مناظر طبیعی زیبا یا شهرهای بزرگ و پرجاذبه قرار دارند. این خانه‌ها، با داشتن امکاناتی همچون استخرهای سرپوشیده و روباز، باغ‌های وسیع، سالن‌های ورزشی، سینماهای خانگی و دیگر ویژگی‌های لوکس، تجربه‌ای بی‌نظیر از زندگی را به صاحبانشان ارائه می‌دهند. سرمایه‌گذاری‌های میلیارد دلاری در طراحی و ساخت این خانه‌ها، آنها را به نمونه‌هایی بی‌همتا از هنر معماری و مهندسی تبدیل کرده است. برای بسیاری، این خانه‌ها نمادی از موفقیت و دستاوردهای بزرگ هستند، در حالی که برای دیگران، صرفا رویایی دور از دسترس محسوب می‌شوند. پیش از این در رابطه با گرانترین خانه های دبی صحبت نمودیم، در این مقاله تصمیم داریم گرانترین خانه‌های جهان را نیز به شما معرفی نماییم در ادامه با گلدن پالاس همراه باشید.

فهرست مطالب

مسکن رویایی یا افسانه دست‌نیافتنی؟ نگاهی به گرانترین خانه‌های جهان

بازارهای املاک و مستغلات در سراسر جهان همچنان با ناپایداری و کند شدن روند کلی، دستخوش تغییر و تحول هستند. در حالی که بازار املاک و مستغلات فوق لوکس با ارزش چند میلیارد دلاری کاملا راکد نیست، اما تحت فشار تورم، افزایش نرخ بهره، تنش های سیاسی و ناآرامی های مالی در بسیاری از نقاط جهان قرار گرفته است. همانطور که اخیراً بلومبرگ اعلام کرد، “این زمان خوبی برای فروش عمارت های فوق العاده بزرگ نیست.”

با این حال، فروش‌های خیره‌کننده خانه‌های لوکس استثنایی، هرچند به تعداد سال‌های اخیر کمتر بود، اما همچنان در برخی نقاط دنیا مانند ایالات متحده – جایی که جی زی و بیانسه به صورت نقدی ۱۹۰ میلیون دلار برای محوطه‌ای با طراحی تادائو آندو در مالیبو هزینه کردند – یا لندن – جایی که عمارت آبرکونوی در مِیفِر به تازگی با قیمت گزارش شده 138 میلیون پوند (حدود ۱۷۷ میلیون دلار) توسط میلیاردر هندی Adar Poonawalla از Dominika Kulczyk، دختر تاجر فقید جان کولچیک که ثروتمندترین فرد لهستان بود، خریداری شد – اتفاق افتاد.

اگرچه چندین مورد از املاک و مستغلات لیست امسال هنوز به فروش نرفته اند و یا قیمتشان امسال کاهش قابل توجهی داشته است، اما به نظر می رسد خوش بینی هایی وجود دارد که افراد فوق ثروتمند همچنان به دنبال خرید خانه های استثنایی برای افزودن به سبد املاک خود خواهند بود. قیمت همه املاک لیست امسال به جز سه مورد، بیش از ۱۰۰ میلیون دلار است؛ میانگین قیمت درخواستی حدود ۱۶۰ میلیون دلار است؛ و بالاترین قیمت ملک در این لیست به ۳۱۴ میلیون دلار می رسد که تقریباً ۲۵ درصد بیشتر از قیمت ۲۵۰ میلیون دلاری سال گذشته است.

بنابراین، چه به دنبال یک ملک لوکس در لس آنجلس، یک پنت هاوس در دبی، یا یک عمارت ۴۵ خوابه در لندن باشید (یا شاید فقط رویای داشتن یکی از آنها را در سر داشته باشید)، در این لیست خلاصه گزارش سالانه Robb Report از ۲۵ تا از گران ترین خانه‌هایی که در حال حاضر در سراسر جهان در بازار هستند را خواهید یافت.

25. استون‌وال فارم (Stonewall Farm) در Granite Springs نیویورک

قیمت: ۱۰۰ میلیون دلار

استون‌وال فارم، یک مزرعه‌ی اسب‌دوانی با حال و هوای آرامش‌بخش، در منطقه‌ای به وسعت ۷۴۰ هکتار در Granite Springs، نیویورک، تقریباً یک ساعت بالاتر از منهتن و حدود ۱۴٫۵ کیلومتر دورتر از دهکده‌ی لوکس کاتوناه (Katonah) واقع شده است. طبق اطلاعات بازاریابی، این مزرعه بزرگترین قطعه‌ی زمین شخصی در شهرستان وِستچِستر به شمار می‌رود.

این ملک با اصالت تاریخی، علاوه بر همه‌ی تاسیسات مورد نیاز برای پرورش و تربیت اسب‌های مسابقه‌ی اصیل – از قبیل اصطبل‌ها، محوطه‌های نرده-کشی‌شده، اقامتگاه کارکنان و موارد مشابه – دارای یک عمارت باشکوه استعماری به وسعت ۲۴,۰۰۰ فوت مربع است که حس آرامش و در عین حال تجمل را القا می‌کند. در یک عمارت جداگانه، یک اسپا، یک سالن ورزشی و یک استخر ۶۰ فوتی با یک شومینه‌‌ی اشرافی در یک طرف آن قرار گرفته است. دیوارهای شیشه‌ای کاملاً جمع می‌شوند و استخر را به مجموعه‌ای از باغ‌های رسمی و با دقت نگهداری‌شده متصل می‌کنند. یک سازه‌ی اضافی با مساحت ۳۶,۰۰۰ فوت مربع دارای ورودی مجزا بوده و منتظر مرمت و تبدیل به نمایشگاه کلکسیونرهای اتومبیل، دفتر کار خانوادگی یا توسعه‌ی احتمالی مسکونی است. استون‌وال فارم به طور رسمی در بازار عرضه نشده است، اما به صورت خصوصی با قیمت ۱۰۰ میلیون دلار در دسترس قرار دارد.

استون‌وال فارم (Stonewall Farm) در Granite Springs نیویورک

24. عمارتی در بدروم ترکیه

ترکیه مدت‌هاست که به عنوان یک مقصد محبوب برای افرادی که به دنبال سرمایه‌گذاری در خانه‌های ساحلی هستند، شناخته می‌شود. بنابراین، منطقی است که این عمارت باشکوه که بر روی تپه‌ای با چشم‌انداز مدیترانه ساخته شده، به عنوان یکی از گران‌ترین املاک موجود در بازار به شمار رود. قیمت دقیق فقط با درخواست قابل‌ دسترسی است، اما گفته می‌شود تقریباً ۱۰۰ میلیون دلار است.

این عمارت فوق مدرن در شهر ساحلی تفریحی یالیکاواک در سواحل شبه جزیره بدروم واقع شده است و به طور کامل با انرژی خورشیدی کار می‌کند و روی مساحتی کمتر از پنج هکتار قرار دارد. این عمارت دارای ۲۲ اتاق خواب در فضایی بیش از ۴۳,۰۰۰ فوت مربع است که از امکانات مجللی مانند سونا، اتاق بخار و ماساژ و یک استخر سرپوشیده بهره‌مند است. از دیگر نکات برجسته می‌توان به یک استخر روباز دیگر با عرشه آفتاب‌گیر و یک چمنزار سرسبز اشاره کرد.

گرانترین خانه ترکیه در بدروم

23. پالم جمیرا، دبی، امارات متحده عربی

قیمت: 101 میلیون دلار

وقتی شما به دنبال خرید خانه در دبی با امکانات یک برج پنج ستاره اما با وسعت یک عمارت مجلل هستید، پنت‌هاوس تقریباً ۲۵,۰۰۰ فوت مربعی با پنج اتاق خواب در بالای “One at Palm Jumeirah” گزینه‌ی مناسبی است. این پنت‌هاوس با قیمتی در حدود ۱۰۱ میلیون دلار در دسترس است.

از ویژگی‌های برجسته‌ی آن می‌توان به آسانسور اختصاصی، راه‌پله‌ی شناور سفارشی، و یک اتاق نشیمن به اندازه‌ی لابی هتل با سقفی بلند و کف‌پوش سنگی صیقلی اشاره کرد. همچنین یک سالن نمایش خصوصی، یک سالن بار، یک آشپزخانه‌ی نمایشی درخشان و یک آشپزخانه‌ی دیگر برای پخت‌وپز توسط سرآشپز وجود دارد. با تمام این تفاسیل، شاهکار این پنت‌هاوس بدون شک تراس اختصاصی روی پشت بام آن است. این تراس که در حد و اندازه‌ی یک هتل بوتیک پنج ستاره است، شامل استخر بی‌انتهای گرم و سرد، محوطه‌های نشیمن سایه‌دار، یک سالن شامل اسپا و باشگاه، یک آشپزخانه‌ی تابستانی، و یک آتشدان فرو رفته است، همه با چشم‌اندازهای حیرت‌انگیز از خط آسمان دائما در حال تغییر در سراسر بندر دبی.

گرانترین خانه دبی در پالم جمیرا

22. ساختمان ۴۳۲ پارک اونیو در نیویورک

قیمت: ۱۰۵ میلیون دلار

این پنت‌هاوس مرتفع در ۴۳۲ پارک اونیو (Park Avenue)، سه سال پیش با قیمت خیره‌کننده‌ی ۱۶۹ میلیون دلار، گران‌ترین ملک در لیست املاک نیویورک سیتی بود. این آپارتمان با انبوهی از مبلمان‌های طراحی‌شده توسط برندهای مطرح مد مانند فندی و هرمس، از سال گذشته با قیمت پایین‌تر ۱۳۰ میلیون دلار در بازار باقی مانده است. با وجود این، جواهر گرانبهای برج ۸۲۸ متری با طراحی رافائل وینولی – که هم‌اکنون با قیمت ۱۰۵ میلیون دلار لیست شده است – همچنان با موقعیت برتر خود در Billionaire’s Row، چشم‌اندازی از فراز آسمان به سنترال پارک و فراتر از آن را ارائه می‌دهد.

از ویژگی‌های خاص این اقامتگاه ۸,۲ ۲۵ فوت مربعی، علاوه بر شش اتاق خواب و حمام و ۲۴ پنجره، می‌توان به آسانسور اختصاصی و کتابخانه اشاره کرد. مبلمان لوکس و پیانو سفارشی خانه نیز برای تمایز با عبارت “Penthouse 96” تزیین شده‌اند.

ساختمان ۴۳۲ پارک اونیو در نیویورک

21. ملک Green Gables Estate واقع در وودساید، کالیفرنیا

قیمت: ۱۱۰ میلیون دلار

اینکه یک ملک لوکس با چندین اقامتگاه به طور همزمان وارد بازار شود، اتفاقی نادر است. اما این ویژگی، به همراه وسعت ۷۴ هکتاری، همان چیزی است که Green Gables را در وودساید، کالیفرنیا، به گزینه‌ای فوق‌العاده تبدیل می‌کند. این مجموعه که متعلق به نسل پنجم یک خانواده است، سرشار از جذابیت انگلیسی بوده و دارای ۳۴ اتاق خواب خیره‌کننده و ۱۹ حمام کامل در فضایی به وسعت ۲۳,۹۰۰ فوت مربع است.

بر اساس اطلاعات، این ملک از ماه مه ۲۰۲۲ چندین بار در بازار عرضه شده و مجدداً از آن خارج شده است. قیمت اولیه‌ی این عمارت که در همسایگی سیلیکون ولی قرار دارد، ۱۲۵ میلیون دلار بود، اما در حال حاضر با ۱۵ میلیون دلار تخفیف و با امکاناتی نظیر سه استخر شنا، یک مخزن آب، یک زمین تنیس و حق آبگیری از کوه‌های کینگز در نزدیکی آن به فروش گذاشته می‌شود.

ملک Green Gables Estate واقع در وودساید، کالیفرنیا

20. ویلا دل آمور (Villa Del Amor) واقع در بل ایر، کالیفرنیا

قیمت: ۱۱۵ میلیون دلار

این عمارت سفارشی‌ساز که با نام «ویلا دل آمور» (خانه‌ی عشق) شناخته می‌شود، متعلق به پل ال. کسلر و همسرش دایانا دریچ-کسلر، بنیان‌گذاران شرکت سرمایه‌گذاری بریستول کپیتال ادوایزرز (گرداننده‌ی شرکت شیرینی‌سازی لوکس شوگرفینا) است. این ویلا توسط معماران شرکت سینکلر اسوشیتس طراحی شده و دکوراسیون داخلی آن با تأثیر از سبک مراکشی و با طراحی شرکت دژاگر دیزاین، با نشان‌های قلب پنهان در سراسر بنا، چشم‌نواز است.

این عمارت ۹ خوابه با مساحت تقریبی ۱۵,۰۰۰ فوت مربع، در زمینی به وسعت ۱.۶ هکتار در کنار گودال سیزدهمین چاه زمین گلف باشگاه Bel-Air Country Club واقع شده است. از ویژگی‌های برجسته‌ی ویلا، علاوه بر شومینه‌های قدیمی و آب‌نماهایی که از سفرهای اروپایی زوج جمع‌آوری شده‌اند، می‌توان به یک سالن پذیرایی مجهز به محصولات شوگرفینا، یک سالن سینما، یک کلیسای خصوصی، استخر و اسپا، باشگاه ورزشی و چهار حیاط اشاره کرد. حتی یک راه‌پله‌ی ۱۳۰ پله‌ای برای تمرینات ورزشی در فضای باز نیز وجود دارد.

ویلا دل آمور کالیفرنیا

19. ۹۵۰۵ گلومینگ درایو واقع در بورلی هیلز، کالیفرنیا

قیمت: ۱۲۶ میلیون دلار

اگر به دنبال فضای بسیار زیاد هستید، این عمارت عظیم در بورلی هیلز باید در صدر فهرست شما قرار گیرد. این ملک هنوز ساخته نشده است، اما شما می‌توانید ۱۰ هکتار زمین در گلومینگ درایو، بالاتر از کلدواتر کنیون را با قیمت ۴۰ میلیون دلار خریداری کرده و نقشه‌های ساخت را تأیید کنید، یا اینکه با پرداخت ۱۲۶ میلیون دلار، هدایت ساخت‌وساز این عمارت روی تپه را طی دوره‌ی دو تا چهار ساله به عهده‌ی سازنده، بو زارنگین، بگذارید.

این مجموعه‌ی وسیع شامل یک اقامتگاه اصلی به مساحت ۲۱,۶۶۱ فوت مربع، یک مهمان‌خانه‌ی ۵,۰۰۰ فوت مربعی و یک موزه‌ی خودرو به مساحت ۳,۱۶۶ فوت مربع خواهد بود. امکانات رفاهی اضافی مانند استودیوی یوگا، استخرهای lap (مناسب برای شناهای تمرینی) و سینمای روباز، این ملک را به گزینه‌ای بی‌نظیر در کدپستی ۹۰۲۱۰ (بورلی هیلز) تبدیل می‌کند. اما مناظر خیره‌کننده‌ی شهر، دره و کوهستان از این مکان، بر جذابیت آن می‌افزاید.

۹۵۰۵ گلومینگ درایو واقع در بورلی هیلز

18. عمارت Le Palais واقع در کن، فرانسه

قیمت: ۱۲۹ میلیون دلار

در شهر کن فرانسه، خانه‌ای مجلل با الهام از شهر شناور ایتالیا، ونیز، در کنار یک تالاب مصنوعی و یک استخر شنا به اندازه‌ی آن تالاب قرار گرفته است. این عمارت باشکوه که با نام «Le Palais» شناخته می‌شود، با قیمتی معادل ۱۲۹ میلیون دلار، بر روی زمینی به وسعت تقریباً ۶ هکتار خودنمایی می‌کند و معماری باشکوهی را به نمایش می‌گذارد که هر ایتالیایی‌ای را به وجد می‌آورد.

این خانه با ستون‌های عظیم، طاق‌های باشکوه و فواره‌های متعدد، مساحتی در حدود ۳۲,۰۰۰ فوت مربع را در بر می‌گیرد و در مجموع دارای ۹ اتاق خواب مستر، ۱۲ حمام، اتاق‌های پذیرایی متعدد و یک سرداب [نگهداری شراب] چشمگیر است. محوطه‌ی این عمارت نیز به همان اندازه خیره‌کننده است. این محوطه شامل یک زمین تنیس، باغ‌های باشکوه احاطه‌شده با جنگل و آبراه‌های مارپیچ در اطراف دو جزیره در تالاب عظیم آن است. می‌توان گفت این تالاب، گراند کانال (کانال بزرگ) شخصی شماست.

عمارت Le Palais واقع در کن، فرانسه

17. آرمانی بیچ رزیدنس واقع در دبی، امارات متحده عربی

قیمت: ۱۳۱.۵ میلیون دلار

یکی از هیجان‌انگیزترین طرح‌های ساختمانی که در امارات متحده عربی ظهور کرده، آرمانی بیچ رزیدنس (Armani Beach Residences) در پالم جمیرا است. این پروژه حاصل همکاری بی‌سابقه‌ای میان معمار برنده‌ی جایزه‌ی پریتزکر، تادائو آندو، و گروه آرمانی می‌باشد. انتظار می‌رود این برج فوق‌العاده تا سال ۲۰۲۶ تکمیل شود و شامل ۵۳ واحد مسکونی ساحلی، از جمله دو سوئیت ریاست‌جمهوری خصوصی خواهد بود. یکی از این سوئیت‌ها با قیمت هنگفت ۱۳۱.۵ میلیون دلار به بازار عرضه شده است.

این پنت‌هاوس توسط آرمانی/کازا تجهیز می‌شود و خریدار می‌تواند با کمک این شرکت، فضای داخلی را به صورت سفارشی طراحی کند. در مجموع، این واحد دو طبقه دارای پنج اتاق خواب، هفت حمام و فضایی باورنکردنی به وسعت ۴۳,۸۳۰ فوت مربع خواهد بود. بدیهی است که این پنت‌هاوس مزایای زیادی نیز خواهد داشت، از جمله یک تراس عظیم روی پشت‌بام با استخر بی‌نهایت و جکوزی، یک سالن سینما، یک باشگاه ورزشی اختصاصی و یک پارکینگ با ظرفیت هفت خودرو. گلدن پالاس به عنوان مشاور املاک در دبی، آماده است برای خرید این واحد به شما پیشنهادات فوق‌العاده‌ای بدهد.

آرمانی بیچ رزیدنس واقع در دبی، امارات متحده عربی

16. عمارت Coconut Grove واقع در میامی، فلوریدا

قیمت: ۱۳۵ میلیون دلار

تنها ۲۰ دقیقه خارج از مرکز شهر میامی، عمارت Banyan Ridge واقع شده است. کوکونت گروو، که یکی از مجلل‌ترین و زیباترین محله‌های جنوب فلوریدا به شمار می‌رود، همچنان روحیه‌ی آرام و گرمسیری خود را حفظ کرده است. برای اولین بار در ۴.۵ دهه گذشته، این ملک که بیشتر شبیه به یک تفرجگاه لوکس است، با قیمت قابل توجه ۱۳۵ میلیون دلار به فروش گذاشته شده است.

هنگام ورود به این عمارت ۴.۵ هکتاری با ورودی درب‌دار، یک درخت بانیان ۱۰۰ ساله شما را به پناهگاه ساحلی‌تان هدایت می‌کند. این ملک که از ۱۰ قطعه زمین تشکیل شده، شامل دو اقامتگاه اصلی، یک مهمان‌خانه و یک واحد شهری [تاون‌هاوس] با مجموع ۱۳ اتاق خواب و ۱۵ حمام است. اما اگر این هم برای شما کافی نیست، می‌توانید از آبشارهای مصنوعی، برکه‌ی ماهی آب شور، استخر بی‌نهایت، تراس با چشم‌انداز خلیج، یا اسپا لذت ببرید. و البته، اگر وقت کافی برای استفاده از همه‌ی امکانات داشته باشید، می‌توانید در اقیانوس نیز شنا کنید.

عمارت Coconut Grove واقع در میامی، فلوریدا

15. عمارت 594 S Mapleton Dr واقع در لس آنجلس، کالیفرنیا

قیمت: ۱۳۷.۵ میلیون دلار

این نمایشگاه مجلل که در محله‌ی اعیان‌نشین هولمبی هیلز لس آنجلس قرار دارد، برای بار دیگر در لیست ما ظاهر می‌شود. این اقامتگاه که در ابتدا با قیمت ۱۶۵ میلیون دلار به بازار عرضه شده بود، حالا با قیمت کمتری (اما همچنان سرسام‌آور) ۱۳۷.۵ میلیون دلار به فروش می‌رسد. با این حال، مطمئن باشید که با این سازه‌ی باشکوه از سنگ آهک که طی چندین سال توسط تهیه‌کننده‌ی فقید برنامه‌های تلویزیونی، آرون اسپلینگ، و همسرش، چهره‌ی سرشناس جامعه، کندی اسپلینگ، به صورت سفارشی ساخته شده است، ارزش پولتان را به دست خواهید آورد.

این کاخ باشکوه که در سال ۱۹۹۰ ساخته شده و طبق گزارش‌ها، توسط مالک قبلی، وارث انگلیسی پترا Ecclestone، بیست میلیون دلار بازسازی و نوسازی شده است، روی محوطه‌ای به وسعت تقریباً پنج هکتار با باغ‌های آراسته، استخر و اسپا، فواره‌ها، زمین تنیس، درختان مرکبات و باغ‌های گل رز قرار گرفته است. عمارت ۵۶,۰۰۰ فوت مربعی خود دارای ۱۴ اتاق خواب و ۲۷ حمام، و همچنین یک سالن بولینگ، یک سالن سینما، یک سالن زیبایی، یک کلاب شبانه و یک آکواریوم است. همچنین دو محوطه‌ی جداگانه برای پارک اتومبیل و پارکینگ سرپوشیده برای ده‌ها وسیله‌ی نقلیه وجود دارد.

عمارت 594 S Mapleton Dr واقع در لس آنجلس، کالیفرنیا

14. اسکای هاوس، نیویورک

قیمت: ۱۵۰ میلیون دلار

برج سنترال پارک، بلندترین ساختمان مسکونی جهان، با امکاناتی نظیر دسترسی به «کلاب اختصاصی سنترال پارک» و یک استخر روباز گرم ۶۰ فوتی، به ساکنان خود مباهات فراوانی می‌دهد. از میان ۱۷۹ واحد لوکس این برج که توسط شرکت معماری آدریان اسمیت + گوردون گیل طراحی شده، «اسکای هاوس» با ارتفاع ۱۳۸۶ فوت بالاتر از منهتن، به عنوان بلندترین پنت‌هاوس دوبلکس این برج خودنمایی می‌کند. این پنت‌هاوس با سقف‌های ۱۴ فوتی و چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌ی سنترال پارک، مساحتی در حدود ۱۱,۵۳۵ فوت مربع دارد که در طبقات ۱۲۷ و ۱۲۸ ام گسترده شده است.

علاوه بر سالن بزرگ به اندازه‌ی یک تالار رقص، یک گالری ۳۹ فوتی و یک کتابخانه در نزدیکی آن، از ویژگی‌های کلیدی این واحد هستند. مالکان جدید این پنت‌هاوس – که در حال حاضر برای فروش با قیمتی نامعلوم قرارداد بسته شده است – به ۵۰,۰۰۰ فوت مربع دیگر از امکانات رفاهی توسعه‌یافته توسط شرکت Extell، از جمله سالن سیگار و اتاق نمایش نیز دسترسی خواهند داشت. شاید بهترین ویژگی از همه، خدمات دربان ۲۴ ساعته باشد.

اسکای هاوس، نیویورک

13. کاسا گراند (Casa Grande) واقع در سن خوان کاپیسترانو، کالیفرنیا

قیمت: ۱۵۰ میلیون دلار

این مجموعه ۴۲ هکتاری تپه‌ای شکل که به تازگی در سن خوان کاپیسترانو لیست شده است، پس از تکمیل، با قیمت ۱۵۰ میلیون دلاری خود، به یکی از خیره‌کننده‌ترین و گران‌ترین خانه‌های شخصی در شهرستان اورنج تبدیل خواهد شد.

این ملک که «Casa Grande» نام دارد و در محوطه‌ی «باشگاه کانتری ماربلا» واقع شده است، دارای مجوز ساخت برای یک اقامتگاه ۳۸,۰۰۰ فوت مربعی بر خط‌الرأس تپه است که چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه‌ای به اقیانوس، کوهستان و خط ساحلی دارد. این مجموعه همچنین شامل دو مهمان‌خانه‌ی بزرگ، یک انبار و اصطبل، یک کارخانه‌ی تقطیر، یک مزرعه‌ی آووکادو و مرکبات در حال بهره‌برداری، و به نقل از بروشورهای تبلیغاتی، «پتانسیل دست‌نخورده‌ای برای تجارت پررونق آگاو» دارد. یک سازه‌ی موجود به مساحت ۲۱,۰۰۰ فوت مربع شامل سه واحد آپارتمان، فضای اداری و انبار وسیعی است.

کاسا گراند (Casa Grande) واقع در سن خوان کاپیسترانو، کالیفرنیا

12. ۱۰۷۲۱ خیابان استرادلا کورت واقع در بل ایر، کالیفرنیا

قیمت: ۱۵۰ میلیون دلار

کمی بیش از چهار سال پیش، غول دنیای فناوری، جورج روآن، این عمارت مدرن لس‌آنجلس را که هنوز در حال ساخت بود، به قیمت ۶۰ میلیون دلار خریداری کرد. او سپس در طی دو سال و با همکاری معماران لس‌آنجسی Woods + Dangaran، مبلغ نامعلومی را صرف شخصی‌سازی کامل این عمارت بل ایر نمود.

حال، هم‌بنیان‌گذار Honey (یک افزونه‌ی مرورگر محبوب برای دریافت کوپن تخفیف که در سال ۲۰۲۰ توسط PayPal به مبلغ ۴ میلیارد دلار خریداری شد)، این عمارت بل ایر را مجدداً به بازار عرضه کرده است، این بار با افزایش خیره‌کننده‌ی ۹۰ میلیون دلاری قیمت.

این عمارت که در ابتدا توسط شرکت معماری SAOTA مستقر در آفریقای جنوبی طراحی شده بود و طبق گزارش‌ها، هرگز محل سکونت روآن نبوده است، دارای یک اقامتگاه اصلی به وسعت تقریبی ۲۱,۰۰۰ فوت مربع است. این اقامتگاه شامل کتابخانه، سالن سینما، سرداب [نگهداری شراب]، باشگاه ورزشی و اسپا با حوضچه‌های آب تنی ژاپنی، به همراه یک مهمان‌خانه‌ی جداگانه با استخر اختصاصی می‌باشد. محوطه‌ی ۱.۱ هکتاری این عمارت نیز به همان اندازه مجلل است و یک استخر دیگر، یک آتشدان فرو رفته، آشپزخانه‌ی بیرونی و چشم‌اندازهای پانورامیک از شهر را در خود جای داده است.

۱۰۷۲۱ خیابان استرادلا کورت

11. ویلا دی فیوری (Villa dei Fiori) واقع در بل ایر، کالیفرنیا

قیمت: ۱۵۰ میلیون دلار

این عمارت وسیع لس‌آنجلس با نام «Villa dei Fiori»، که برای مدت طولانی متعلق به سرمایه‌دار و نیکوکار فقید، رابرت دی و همسرش مارلین بود، اخیراً برای اولین بار در تقریباً سه دهه گذشته به بازار عرضه شده است. این ویلا با قیمت درخواستی ۱۵۰ میلیون دلاری، در صورت فروخته شدن با قیمتی نزدیک به آن، پتانسیل تبدیل شدن به یکی از گران‌ترین خانه‌های فروخته‌شده در تاریخ آمریکا را دارد.

این ملک نوسازی و توسعه‌یافته بر روی یک صخره سنگی و در میان سه قطعه‌ی زمین مجاور با دو آدرس مجزا در Lower Bel Air واقع شده است. این مجموعه شامل یک اقامتگاه اصلی و دو مهمان‌خانه است. مجموعاً این اقامتگاه‌ها دارای ۹ اتاق خواب و ۲۰ حمام در فضایی تقریباً ۱۸,۶۰۰ فوت مربع هستند که همگی مشرف به منظره‌ی خیره‌کننده‌ی نورپردازی‌های شبانه‌ی شهر، کوهستان‌ها و اقیانوس می‌باشند.

از دیگر امکانات مجلل این ویلا، علاوه بر سرداب [نگهداری شراب]، اتاق نمایش فیلم و باشگاه ورزشی، می‌توان به یک استخر با کلبه‌ی روباز در کنارش، زمین چوکئه، گلخانه‌ی ارکیده، گلخانه‌ی سرپوشیده‌ی پرورش گیاه و یک زمین بازی پادل آرژانتینی با سکوی تماشا اشاره کرد.

ویلا دی فیوری (Villa dei Fiori) واقع در بل ایر، کالیفرنیا

10. عمارت The Peak واقع در هنگ کنگ، چین

قیمت: ۱۵۴ میلیون دلار

با تصور کردن “The Peak” در هنگ کنگ، احتمالا آسمان‌خراش‌های بندر ویکتوریا و چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌ی دریای چین جنوبی به ذهن خطور می‌رسد. این منطقه‌ی تپه‌ای تاریخی همچنین به خاطر سکونت ثروتمندان هنگ‌کنگ در خیابان‌هایی مانند مِیدل گَپ رود شناخته شده است، جایی که گران‌ترین خانه‌ی چهارخوابه جهان در سال ۲۰۱۸ با قیمت سرسام‌آور ۶۱۰ میلیون دلار به بازار عرضه شد. حال، پس از گذشت ۶ سال، این اقامتگاه دو طبقه با قیمتی به مراتب پایین‌تر، یعنی ۱۵۴ میلیون دلار، مجدداً به بازار عرضه شده است که تقریباً ۵۰۰ میلیون دلار از قیمت اولیه‌اش کمتر است! این یعنی یک کاهش قیمت فوق‌العاده.

این خانه‌ی ۶,۲۰۰ فوت مربعی دارای تعداد مناسبی اتاق خواب و حمام، به همراه سالن‌های پذیرایی و ناهارخوری وسیع می‌باشد. در فضای باز، باغ‌های آراسته و یک استخر خصوصی، به همراه چشم‌اندازهایی از پارک Aberbeen، یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های هنگ کنگ که به خاطر مسیرهای پیاده‌روی و حیات وحش مورد احترام است، خودنمایی می‌کنند.

عمارت The Peak واقع در هنگ کنگ، چین

9. عمارت 2200 Gordon Dr، ناپل، فلوریدا

قیمت: ۱۷۵ میلیون دلار

این ملک که در جامعه‌ی Port Royal در ناپل، فلوریدا واقع شده است، تنها چند دقیقه با واترساید شاپس، که میزبان بوتیک‌های لوکس و رستوران‌های عالی است، فاصله دارد. با پرداخت حدود ۱۷۵ میلیون دلار، این خانه‌ی ۶ خوابه و ۱۳ حمامه‌ی رویاهای شما می‌تواند مال شما شود. این ملک ساحلی با دسترسی اختصاصی به یکی از بهترین سواحل کشور، حقیقتاً یک شاهکار در نوار ساحلی است. اما اگر ساحل اختصاصی برایتان کافی نیست، جای نگرانی نیست: به محض ورود از درب ورودی، با یک دریاچه‌ی اختصاصی روبرو خواهید شد که فضای زیادی برای استراحت و لذت بردن دارد. این عمارت با الهام از سبک رانچ، دارای یک استخر و اسپا داخل خانه، یک ایوان با فضای باز محصور با توری، دو سوئیت اصلی و دسترسی به یک کلاب اختصاصی اعضاء، در انتظار ورود شما است.

عمارت ۲۲۰۰ گوردن درایو، ناپل، فلوریدا

۸. عمارت Casa Encantada واقع در بل ایر، کالیفرنیا

قیمت: ۱۹۵ میلیون دلار

دفترچه‌ی چک‌تان را آماده کنید! این عمارت در بل ایر که با نام «Casa Encantada» شناخته می‌شود، می‌تواند با پرداخت ۱۹۵ میلیون دلار مال شما شود. این رقم، کاهش قابل توجهی نسبت به قیمت هنگفت ۲۵۰ میلیون دلاریِ زمان عرضه‌ی قبلی آن به بازار است.

این ملک باشکوه که به طور تحت‌اللفظی به معنای «خانه‌ی افسون‌شده» است، تاکنون در اختیار صاحبان سرشناسی قرار داشته است. دیوید مورداک، رئیس هیئت مدیره‌ی بازنشسته‌ی شرکت Dole Food Products، پیش از آنکه کنراد هیلتون، غول هتل‌داری، ساکن این عمارت شود، مالک آن بوده است. به‌تازگی نیز، گری وینیک، میلیاردر فقید و پیشگام حوزه‌ی مخابرات، به همراه خانواده‌اش در کازا انكانتادا سکونت داشته‌اند.

پیتر مارینو، معمار مشهور، امضای خود را بر این ملک ۸.۴ هکتاری حک کرده است. این ملک شامل اقامتگاهی به سبک دهه‌ی ۱۹۳۰ با هفت اتاق خواب و ۲۰ حمام در فضایی به وسعت ۴۰,۰۰۰ فوت مربع است. قیمت هنگفت این عمارت همچنین نشان‌دهنده‌ی لیست بلندبالایی از امکانات رفاهی آن است: از جمله می‌توان به یک مجموعه استخر با بار و سالن سینما، به علاوه‌ی یک تونل زیرزمینی که دو محفظه‌ی توپ گلف از زمین گلف مجاور باشگاه Bel Air Country Club را به هم متصل می‌کند، فقط به عنوان شروع، اشاره کرد.

عمارت Casa Encantada واقع در بل ایر، کالیفرنیا

7. سنترال پارک تاور واقع در نیویورک

قیمت: ۱۹۵ میلیون دلار

تا به حال فکر کرده‌اید زندگی در پنت‌هاوس بلندترین ساختمان مسکونی جهان چگونه است؟ خب، با پرداخت ۱۹۵ میلیون دلار می‌توانید به این سوال پاسخ دهید. این عمارت چند طبقه‌ی مجلل در آسمان، با ارتفاع خیره‌کننده‌ی ۱۵۵۰ فوت بالاتر از منهتن، مساحتی در حدود ۱۷,۵۴۵ فوت مربع را در بر می‌گیرد. این پنت‌هاوس در طبقات ۱۲۹ تا ۱۳۱ این برج فوق بلند واقع شده است و هر طبقه با یک راه‌پله‌ی مارپیچ مجسمه‌مانند به طبقه‌ی دیگر متصل می‌شود.

علاوه بر این، همان‌طور که از هر پنت‌هاوسی انتظار می‌رود، کل این اقامتگاه با هفت اتاق خواب و هشت حمام پوشیده از پنجره‌هایی است که چشم‌اندازهایی بدون مانع در هر چهار جهت ارائه می‌دهد. و اگر به هوای تازه نیاز داشتید، کافی است از سالن پذیرایی ۳۰ فوت ارتفاع خود خارج شوید و به تراس اختصاصی تقریباً ۱۵۰۰ فوت مربعی در فضای باز بروید.

سنترال پارک تاور واقع در نیویورک

6. پنت‌هاوس اسکای منشن (Sky Mansion Penthouse)، دبی، امارات متحده عربی

قیمت: ۲۰۴ میلیون دلار

پنت‌هاوسِ اولین برج مسکونی بوگاتی، برای یک سال دیگر در لیست گران‌ترین خانه‌های ما قرار دارد. این واحد برجسته که در منطقه‌ی بیزینس بی واقع شده است، در میان ۱۷۱ واحد Riviera Mansions و ۱۱ واحد پنت‌هاوس اسکای منشن، همچنان با قیمت سرسام‌آور ۲۰۴ میلیون دلار به فروش می‌رسد.

این واحد مجلل شامل چهار اتاق خواب و هشت حمام، دو استخر (یکی در پشت‌بام)، یک باشگاه ورزشی، یک دفتر کار، یک اتاق بازی، یک اتاق مطالعه و یک سالن سینما می‌باشد. اما با توجه به سبک و سیاق کلاسیک بوگاتی، یک امتیاز ویژه‌ی هیجان‌انگیز نیز برای همه‌ی عاشقان ماشین در نظر گرفته شده است: یک آسانسور مخصوص حمل خودرو از گاراژ به پنت‌هاوس که به مالکان این امکان را می‌دهد تا مستقیماً با خودرو خود وارد واحدشان شوند.

پنت‌هاوس اسکای منشن (Sky Mansion Penthouse)، دبی، امارات متحده عربی

5. پنت‌هاوس اسکای بیلیونر، دبی، امارات متحده عربی

قیمت: ۲۰۵ میلیون دلار

برج «جاکوب اند کو» که در حال تبدیل شدن به یکی از بلندترین ساختمان‌های مسکونی جهان است، پس از تکمیل، همچنین یکی از گران‌ترین واحدهای مسکونی سیاره زمین را در خود جای خواهد داد. پنت‌هاوس اسکای بیلیونر (The Billionaire Sky Penthouse) با قیمت انحصاری ۲۰۵ میلیون دلار، تاج این ابربرج را در دبی تصاحب خواهد کرد. فروش این واحد به طور رسمی در ژوئن ۲۰۲۳ آغاز شد.

این آپارتمان دوبلکس ۲۲,۰۰۰ فوت مربعی با الهام از درخشان‌ترین و مشهورترین ساعت‌ها و جواهرات این برند طراحی شده است. این پنت‌هاوس با ارتفاع تقریباً ۱,۶۰۰ فوت بالاتر از سطح شهر، دارای یک استخر بی‌انتهای داخلی با چشم‌انداز برج خلیفه‌ی مشهور و خور دبي می‌باشد.

طبقه‌ی اول این اقامتگاه شامل یک سالن ورزشی ۹۵۰ فوت مربعی، یک سونا و اتاق بخار، یک اتاق مطالعه، یک دفتر کار، سه اتاق نشیمن، دو آشپزخانه و دو اتاق غذاخوری می‌شود. برای تکمیل این فضا (به معنای واقعی کلمه)، یک سالن سینما، یک اتاق خانوادگی، یک اتاق بیلیارد، یک اتاق ماساژ و یک سوئیت اصلی عظیم به وسعت ۱,۵۵۰ فوت مربع در طبقه‌ی بالا قرار خواهد گرفت.

پنت‌هاوس اسکای بیلیونر، دبی، امارات متحده عربی

4. وان هاید پارک، لندن، انگلستان

قیمت: ۲۲۲ میلیون دلار

آدرس «وان هاید پارک» لندن، یکی از جذاب‌ترین و گران‌ترین نشانی‌ها نه تنها در این شهر بلکه در کل دنیا محسوب می‌شود. بنابراین عجیب نیست که یکی از واحدهای پنت‌هاوس آن با قیمت سر به فلک کشیده‌ی ۱۷۵ میلیون پوند، معادل تقریباً ۲۲۲ میلیون دلار، به بازار عرضه شده است.

این پنت‌هاوس با مساحتی در حدود ۱۸,۰۰۰ فوت مربع در دو طبقه جای گرفته است. دارای پنج اتاق خواب است که هر کدام با یک حمام اختصاصی زیبا تکمیل شده‌اند. همچنین یک سوئیت اصلی ۲,۳۰۰ فوت مربعی با دو حمام و اتاق‌های رختکن وسیع وجود دارد. از دیگر امکانات قابل توجه این پنت‌هاوس می‌توان به سالن پذیرایی با ارتفاع دو طبقه که مزین به یک شومینه‌ی شیشه‌ای است، آشپزخانه‌ای مدرن، بار کوکتل، سالن سینمای خانگی، مجموعه اسپا، باشگاه ورزشی مجهز، سوئیت مجزا برای پرسنل، و پارکینگ امن زیرزمینی برای چهار خودرو اشاره کرد.

وان هاید پارک، لندن، انگلستان

3. ریپالس بی (Repulse Bay) واقع در هنگ کنگ، چین

قیمت: ۲۸۰ میلیون دلار

هنگ کنگ از سال گذشته به گران‌ترین شهر برای مهاجران و یکی از بازارهای پیشرو در زمینه فروش املاک مسکونی فوق‌لوکس تبدیل شده است. در صدر فهرست املاک مسکونی این شهر، عمارتی در Repulse Bay، در بخش جنوبی جزیره هنگ کنگ، با قیمت رکوردشکنی ۲۸۰ میلیون دلار قرار دارد.

این خانه‌ی شهری لوکس در ابتدا در سال ۲۰۱۴ توسط شرکت املاک محلی «فرست گروپ هولدینگز» خریداری شد. پروژه‌ی بازسازی شامل تبدیل مجتمع آپارتمانی پنج طبقه به خانه‌ای تک‌خانواده با ۱۱ اتاق خواب و ۸ حمام بود. این عمارت خیره‌کننده‌ی ۱۸,۳۰۰ فوت مربعی در سال ۲۰۱۹ تکمیل شد و به آسانسور داخلی، باغچه‌ی اختصاصی، درب اتوماتیک و تراس وسیع روی پشت‌بام با چشم‌انداز کارت‌پستالی از شهر و دریا مجهز گردید. این مسکن مجلل همچنین دارای سنگ مرمر براق فراوان، راه‌پله‌ی دوگانه‌ی شیک، گاراژ با شارژر خودروی برقی و یک پاسیوی فضای باز با ظرفیت پذیرایی بیش از ۱۰۰ مهمان می‌باشد.

ریپالس بی (Repulse Bay) واقع در هنگ کنگ، چین

2. گوردون پوینت (Gordon Pointe) واقع در ناپل، فلوریدا

قیمت: ۲۹۵ میلیون دلار

املاک گوردون پوینت در اوایل امسال با قیمت باورنکردنی ۲۹۵ میلیون دلار در صدر اخبار قرار گرفت. این عمارت ساحلی در حال حاضر گران‌ترین ملک در لیست املاک آمریکا است و در صورت فروش با این قیمت نجومی، می‌تواند رکوردی را به جا بگذارد.

این مجموعه تقریباً ۹ هکتاری در محله‌ی اعیان‌نشین پورت رویال شهر ناپل قرار دارد و روی یک شبه‌جزیره‌ی خصوصی با بیش از ۷۰۰ فوت ساحل و ۹۵۰ فوت دیگر در خلیج ناپل واقع شده است. کل این مکان پهناور شامل سه خانه‌ی چند میلیون دلاری به همراه یک حوضچه‌ی اختصاصی برای قایق‌های تفریحی است. اقامتگاه اصلی دارای شش اتاق خواب و یک استخر روباز با سایه‌بان است. خانه‌ی دوم دارای پنج اتاق خواب و یک استخر است، در حالی که خانه‌ی سوم امتیاز ویژه‌ای به نام یک اسکله‌ی ۱۱ فوتی به شکل T دارد که ظرفیت پهلوگیری شش قایق را داراست. این واحه‌ی رویایی در جنوب فلوریدا در اصل توسط سرمایه‌دار فقید، جان دوناهو، ساخته شده و اکنون توسط خانواده‌ی او به فروش گذاشته شده است.

گوردون پوینت (Gordon Pointe) واقع در ناپل، فلوریدا

۱. عمارت The Holme واقع در لندن، انگلستان

قیمت: ۳۱۴ میلیون دلار

علاقمند به خرید گران‌ترین خانه‌ی دنیا هستید؟ همچنان در صدر فهرست ما، «The Holme» در لندن قرار دارد که در حال حاضر با قیمت سرسام‌آور ۳۱۴ میلیون دلار توسط املاک بیچامپ به بازار عرضه شده است.

این ملک بزرگ به سبک گرجی در محوطه‌ای به وسعت چهار هکتار واقع شده است و قدمت آن به بیش از ۲۰۰ سال باز می‌گردد. این عمارت دو طبقه که وسعتی در حدود ۲۹,۰۰۰ فوت مربع دارد، ursprunglich (به آلمانی، یعنی در اصل) در سال ۱۸۱۸ توسط جیمز برتون، معمار و توسعه‌دهنده‌ی دوران ریجنسی، به همراه پسرش دسیموس ساخته شد.

این کاخ باشکوه که با لقب «کاخ سفیدِ ريجنتس پارک» شناخته می‌شود، در ماه مارس ۲۰۲۳ توسط مالک آن، شاهزاده عبدالله بن خالد بن سلطان آل سعود، یکی از اعضای خاندان سلطنتی عربستان سعودی، به فروش گذاشته شد. این عمارت عظیم شامل ۴۰ اتاق خواب، یک زمین تنیس، یک سونا، یک کتابخانه، یک اتاق غذاخوری مجلل و پارکینگ برای حداکثر هشت خودرو می‌باشد. این اقامتگاه همچنین دارای چشم‌اندازهای وسیعی از دریاچه‌ی پوشیده از درخت و چمنزارهای سرسبز پارک است.

عمارت The Holme واقع در لندن، انگلستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *