اطلاعات عمومی

هزینه تمدید شرکت در دبی

هزینه تمدید شرکت در دبی

دبی محبوب‌ترین مقصد تجاری در جهان است و بسیاری از شرکت‌های چندملیتی در حال تأسیس دفاتر خود در این شهر هستند. هر شرکتی که در امارات تأسیس شود، برای تجارت خود مجوز تجارت دریافت خواهد کرد. مجوز تجارت یک سند قانونی مهم است که ماهیت وجود یک شرکت در امارات متحده عربی را تعریف می‌کند. تمدید مجوز تجارت یک فرآیند سالانه برای سرمایه‌گذار است تا به فعالیت‌های تجاری خود در کشور ادامه دهد.

موقعیت استراتژیک قرارگیری در میانه‌ی شرق و غرب، مزایای مالیاتی جذاب، مالکیت کامل خارجی و غیره، امارات را به انتخابی ایده‌آل برای تأسیس کسب و کار تبدیل کرده است. این وبلاگ مراحل تمدید مجوز تجارت در سرزمین اصلی و مناطق آزاد امارات متحده عربی را شرح می‌دهد. همچنین، پیامدهای عدم تمدید مجوز تجارت در امارات برای شرکت ذکر شده است. تمدید مجوز تجارت یک رویه‌ی ضروری برای تمام شرکت‌هایی است که در امارات متحده عربی فعالیت می‌کنند.

مراحل تمدید مجوز تجارت برای شرکتی که در سرزمین اصلی و منطقه آزاد فعالیت می‌کند تقریباً مشابه است. با این حال، در چند رویه‌ی خاص تفاوت‌هایی وجود دارد.

سازمان صدور مجوز در سرزمین اصلی دبی، «Dubai Economy» است و در سایر امارات، «دپارتمان توسعه اقتصادی» (DED) مسئول صدور مجوز می‌باشد. به طور مشابه، در مناطق آزاد، مجوز تجارت جدید توسط مرجع خاص آن منطقه آزاد صادر می‌شود.

تجدید مجوز تجارت در سرزمین اصلی دبی، امارات متحده عربی

تجدید مجوز تجارت برای صاحبان شرکت در امارات متحده عربی یک فرآیند سالانه است. تمدید مجوز تجارت شامل چند مرحله‌ی مرتبط به هم است. در اینجا مراحل تمدید مجوز تجارت برای یک شرکت در سرزمین اصلی دبی ذکر شده است:

۱. اعتبار اجاره‌نامه (Ejari)

اعتبار اجاره‌نامه یا همان «Ejari» محل دفتر، جنبه‌ی مهمی از تمدید مجوز تجارت در دبی است. اجاره‌نامه‌ی دفتر کار باید حداقل برای یک ماه معتبر باشد. در غیر این صورت، ابتدا باید اجاره‌نامه تمدید شود و سپس مالک شرکت می‌تواند نسبت به تمدید مجوز تجارت اقدام کند.

۲. درخواست به Dubai Economy

برای تمدید مجوز تجارت در دبی، مالک کسب و کار باید فرم درخواست تکمیل‌شده به همراه مدارک مورد نیاز را ارائه دهد. «Dubai Economy» درخواست را بررسی کرده و وضعیت پیشرفت درخواست مجوز تجارت را اعلام می‌کند.

۳. رسید پرداخت

پس از تأیید مجوز تجارت، مرجع صدور مجوز، رسید پرداخت مجوز تجارت جدید را به ایمیل ثبت‌شده ارسال می‌کند. مالک کسب و کار می‌تواند بر اساس آن نسبت به پرداخت اقدام نماید.

۴. آغاز پرداخت

مالک شرکت باید پرداخت را آغاز کند و پس از دریافت وجه، اداره‌ی توسعه اقتصادی (DED) نسخه‌ی ایمیل و نسخه‌ی چاپی مجوز تجارت را از طریق پیک ارسال خواهد کرد.

شرکت گلدن پالاس در تمام مراحل فرآیند تمدید مجوز تجارت با مرجع صدور مجوز هماهنگی لازم را به عمل می‌آورد و اطمینان می‌دهد که در اسرع وقت نسخه‌ی مجوز شرکت را دریافت می‌کنید.

مدارک مورد نیاز برای تمدید مجوز تجارت در دبی

برای تمدید مجوز تجارت در دبی، باید چند مدرک را ارائه دهید. گلدن پالاس صاحبان شرکت‌ها را در تهیه‌ی به موقع مجموعه درست مدارک برای تمدید مجوز تجارت راهنمایی می‌کند.

۱. گواهی ثبت اجاری معتبر

برای تمدید مجوز تجارت در سرزمین اصلی دبی، به یک گواهی ثبت معتبر از اداره اراضی دبی نیاز است. دفتر کار شما باید دارای تاییدیه‌ی اجاری از اداره اراضی دبی باشد.

۲. اجاره‌نامه‌ی معتبر

اعتبار اجاره‌نامه‌ی محل کار شما برای تمدید مجوز تجارت اهمیت دارد. در زمان درخواست تمدید مجوز تجارت، اجاره‌نامه باید حداقل یک ماه اعتبار داشته باشد. اجاره‌نامه یک سند قانونی است که شما و مالک ساختمان محل کارتان را به هم مرتبط می‌کند.

برای دریافت گواهی ثبت اجاری معتبر، اجاره‌نامه را در سامانه‌ی اجاری ثبت کنید. کارگزاران حرفه‌ای شرکت گلدن پالاس در تهیه‌ی قرارداد اجاره و تسهیل فرآیند ثبت اجاری با شما همکاری خواهند کرد تا صاحبان شرکت‌ها بتوانند بر روی فعالیت‌های اصلی کسب و کار خود تمرکز کنند.

۳. کپی مجوز تجارت پیشین

در زمان درخواست تمدید مجوز تجارت، یک کپی از مجوز تجارت پیشین خود را ارائه دهید. این کپی به همراه سایر مدارک برای بررسی در اختیار اداره‌ی اقتصاد دبی قرار خواهد گرفت.

۴. فرم درخواست تمدید مجوز تجارت

فرم درخواست تمدید مجوز تجارت باید توسط تمام سهامداران تکمیل و امضا شود. سپس باید به مراجع صدور مجوز تجارت ارائه گردد. هنگام ارائه‌ی فرم درخواست به اداره‌ی توسعه اقتصادی (DED)، باید تمام مدارک پشتیبان به همراه آن ارائه شود.

۵. کپی پاسپورت تمام سهامداران

در زمان ارسال پرونده به اداره‌ی اقتصاد دبی، کپی پاسپورت تمام سهامداران باید به همراه فرم درخواست و سایر مدارک ضمیمه شود.

هزینه تمدید مجوز تجارت در امارات متحده عربی

هزینه تمدید مجوز تجارت در سرزمین اصلی دبی

در سرزمین اصلی دبی، هزینه تمدید مجوز تجارت بسته به نوع مجوز کسب و کار بین ۸۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ درهم امارات (AED) متغیر است. برای دسته‌ی کلی مجوز تجارت، هزینه‌ی مجوز در محدوده‌ی ۱۵۰۰۰ درهم امارات قرار می‌گیرد.

هزینه تمدید مجوز تجارت در مناطق آزاد

هزینه تمدید مجوز تجارت در مناطق آزاد به مرجع صدور مجوز خاص آن منطقه، نوع مجوز کسب و کار، فضای اداری و غیره بستگی دارد. با این حال، تمدید مجوز تجارت در مناطق آزاد امارات متحده عربی نیز برای مجوز دفتر مجازی از حدود ۸۰۰۰ درهم امارات شروع می‌شود و با افزایش سهمیه ویزا، هزینه سالانه تمدید مجوز تجارت نیز به تناسب افزایش می‌یابد.

تمدید مجوز تجارت در مناطق آزاد امارات متحده عربی

فرآیند تمدید مجوز تجارت در مناطق آزاد امارات متحده عربی مشابه فرآیند سرزمین اصلی امارات است. با این حال، اگر فضای اداری داخل منطقه آزاد باشد، الزام ثبت اجاری وجود ندارد. قرارداد اجاره با مالکیت منطقه آزاد برای فضای اداری منعقد می‌شود. بسته به فضای اداری، اجاره بها باید به طور کامل یا به صورت اقساط برای سال آینده پرداخت شود و قرارداد اجاره تمدید گردد.

به طور مشابه، برای تمدید مجوز تجارت برای سال آینده، باید هزینه مجوز تجارت (بسته به تعداد ویزا) پرداخت شود. درخواست تمدید مجوز تجارت منطقه آزاد را می‌توان با کمک مشاوران تجاری ثبت شده مانند گلدن پالاس به صورت آنلاین پردازش کرد.

برای تأیید از سوی مرجع خاص منطقه آزاد، باید مشخصات سهامداران، کپی پاسپورت، کپی مجوز تجارت قبلی، قرارداد اجاره و فرم درخواست تمدید مجوز تجارت ارائه شود. پس از تأیید اولیه، برای دریافت مجوز تمدید شده از مناطق آزاد امارات متحده عربی، باید هزینه تمدید مجوز پرداخت شود.

چرا باید مجوز تجارت خود را در امارات متحده عربی تمدید کنیم؟

تمدید مجوز تجارت در امارات متحده عربی یک فرآیند اجباری است، در غیر این صورت، جریمه‌های سنگینی به همراه خواهد داشت و فعالیت‌های تجاری برای صاحب کسب و کار متوقف می‌شود. در امارات متحده عربی، هیچ کس نمی‌تواند با مجوز تجارت منقضی شده به فعالیت‌های تجاری بپردازد. پس همان‌طور که فرآیند ثبت شرکت در دبی را با جدیت انجام داده‌اید، فرآیند تمدید آن را نیز پیگری نمایید.

بنابراین، مهم است که تاریخ انقضای قرارداد اجاره، گواهی ثبت اجاری و مجوز تجارت را پیگیری کنید. مشاوران متخصص تجارت در شرکت Golden Palace با دقت تمام فرآیندهای تمدید شرکت را انجام خواهند داد.

صاحبان مشاغلی که مجوز تجارت خود را تمدید نکنند، با لیست سیاه شدن کسب و کار توسط بانک‌ها، تامین‌کنندگان و مقامات دولتی مواجه خواهند شد. همچنین، این امر حتی می‌تواند منجر به ممنوعیت فعالیت سهامداران شود.

اگر با مجوز تجارت منقضی شده فعالیت کنید، اداره‌ی اقتصاد دبی یا اداره‌ی توسعه اقتصادی (DED) می‌توانند در هر زمانی از شرکت شما بازدید کرده و آن را تعطیل کنند. بنابراین، برای جلوگیری از هرگونه مانع در روند روان فعالیت‌های تجاری در امارات متحده عربی، همیشه تاریخ تمدید مجوز تجارت را زیر نظر داشته باشید. با کارشناسان حرفه‌ای ما ارتباط برقرار کنید تا شرکت خود را در پایگاه داده‌ی ما ثبت کنید، ما به موقع برای تمدیدها به شما یادآوری خواهیم کرد و تمام الزامات اداری شرکت شما را بر عهده خواهیم گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *