اطلاعات عمومی

آخرین قوانین اجاره خانه در دبی

آخرین قوانین اجاره خانه در دبی

دبی، یکی از باهوش‌ترین کلان‌شهرهای جهان، سبک زندگی‌ای قابل حسادت را با انبوهی از تجملات و امکانات رفاهی ارائه می‌دهد. با در نظر گرفتن سبک زندگی درجه یک، امنیت و فرصت‌های شغلی، بسیاری از افراد زندگی، کار و سرمایه‌گذاری در این شهر را در نظر می‌گیرند. قوانین و ابتکارات در بخش املاک و مستغلات، فرآیند خرید و اجاره را تسهیل کرده است. علاوه بر این، در دسترس بودن املاک اجاره‌ای و گزینه‌های منعطف مانند اجاره‌های کوتاه‌مدت، اجاره را برای بسیاری به انتخابی ترجیحی تبدیل می‌کند.

تفاوتی نمی‌کند که به دنبال خرید ملک در دبی باشید یا اجاره ملک در دبی، در هر حالت شما گزینه‌های فراوانی را پیش روی خود دارید. گلدن پالاس به عنوان مشاور املاک در دبی، آماده خدمت رسانی به تمام ایرانیانی است که تصمیم به مهاجرت به این شهر رویایی دارند.

اگر به امارات نقل مکان می‌کنید و هیچ ایده‌ای در مورد گام بعدی برای اجاره در دبی ندارید، این یک راهنمای کامل و جامع برای کمک به شما در هر مرحله است.

اجاره ملک به انتخابی محبوب برای بسیاری تبدیل شده است. گردشگران و مدیران شرکت‌هایی که به دبی سفر می‌کنند، ترجیح می‌دهند خانه یا آپارتمان اجاره کنند. علاوه بر این، افراد خارجی و شهروندان شاغل در دبی نیز می‌توانند اجاره‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت در دبی پیدا کنند.

با این حال، اگر شما فردی تازه وارد در امارات هستید، این راهنمای جامع اجاره املاک در دبی به شما کمک می‌کند تا قوانین، مقررات، معیارها، قراردادها و فرآیندهای مربوطه را درک کنید.

اجاره بلندمدت و کوتاه مدت در دبی چیست؟

دبی نیازهای هزاران گردشگر و فرد خارجی از سراسر جهان را برآورده می‌کند. این شهر دو گزینه اجاره را ارائه می‌دهد: اجاره بلندمدت و کوتاه‌مدت.

اجاره‌های کوتاه‌مدت به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه در دسترس هستند. برای مثال، زمانی که یک گردشگر یا پرسنل تجاری از امارات بازدید می‌کند، می‌تواند اجاره‌های کوتاه‌مدت روزانه یا ماهانه در دبی را انتخاب نماید.

اجاره بلندمدت به قراردادهای اجاره‌ای گفته می‌شود که برای بیش از شش ماه امضا می‌شوند. علاوه بر این، اجاره‌های بلندمدت در دبی دارای الزامات خاصی مانند اجاره هستند، در حالی که اجاره‌های کوتاه‌مدت نیازی به ثبت قرارداد ندارند.

علاوه بر این، تفاوت اصلی بین اجاره بلندمدت و کوتاه‌مدت در دبی این است که اجاره‌های کوتاه‌مدت عمدتاً آپارتمان‌ها یا خانه‌های مبله هستند و شامل هزینه‌های جانبی مانند آب و برق در مبلغ اجاره می‌شوند. با این حال، اجاره‌های بلندمدت به صورت مبله و غیرمبله در دسترس هستند و قبوض جداگانه پرداخت می‌گردند.

چرا باید اجاره بلندمدت یا کوتاه‌مدت در دبی را انتخاب کنید؟

هنگامی که تصمیم به اجاره ملک در دبی می‌گیرید، گزینه‌های مختلفی برای انتخاب دارید. در حالی که اجاره‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت مزایا و معایب خاص خود را دارند، هنگام اجاره در دبی، ضروری است که نیازها و مدت اقامت خود را تجزیه و تحلیل کنید.

اجاره کوتاه‌مدت برای گردشگران و متخصصان تجارت که برای مدت زمان کوتاهی به دبی سفر می‌کنند، بسیار مورد پسند است. در همین حال، اگر برای اهداف کاری به شهر نقل مکان کرده‌اید و قصد دارید بیش از شش ماه در آنجا بمانید، توصیه می‌شود اجاره بلندمدت را انتخاب کنید.

عواملی که باید هنگام اجاره بلندمدت ملک درنظر بگیرید

مستاجران هنگام اجاره ملک باید به چندین جنبه توجه کنند. در زیر برخی از موارد ضروری که باید در لیست بررسی اجاره خانه یا آپارتمان شما باشد، آورده شده است:

  • بودجه خود را تعیین کنید.
  • به دنبال مکانی باشید که به بیمارستان‌ها، مراکز خرید، مدارس و دفاتر نزدیک باشد. اگر ماشین ندارید، بهتر است مکانی نزدیک ایستگاه‌ها و توقفگاه‌های حمل و نقل عمومی در دبی را انتخاب کنید.
  • امکانات موجود در ساختمان مانند استخر و باشگاه را بررسی کنید.
  • وضعیت ملک را به درستی بررسی کنید.
  • با درخواست گواهی حسن رفتار اجاره در دبی، سابقه اجاره مالک را بررسی کنید.
  • به هرگونه قبض پرداخت نشده‌ی خدمات شهری توجه کنید.
  • برای جلوگیری از هرگونه محدودیت بودجه در آینده، هزینه‌های پنهان اجاره در دبی را محاسبه کنید.
  • اگر با دوستان خود در دبی اجاره می‌کنید، در مورد قوانین و مقررات مربوط به آن اطلاعات کسب کنید.
  • از آنجایی که اجاره اتاق در دبی نیز موجود است، از هم‌خانه‌های بد، نامرتب یا آزاردهنده اجتناب کنید.
  • همیشه هنگام اجاره با هم‌خانه در دبی، جزئیات و مقررات را بیابید.
  • در صورتی که هر یک از طرفین باعث ایجاد مزاحمت شود، مستاجران یا مالکان می‌توانند در دبی شکایت اجاره مطرح کنند. بنابراین، رعایت قوانین برای یک قرارداد اجاره مفید ضروری است.

در بالا صحبت از هزینه‌های پنهان اجاره کردیم. منظور از این هزینه‌های پنهان چیست؟

## هزینه های پنهان اجاره در دبی که باید قبل از امضای قرارداد در نظر بگیرید

علاوه بر اجاره ماهانه، هزینه های دیگری نیز وجود دارد که باید هنگام اجاره ملک در دبی در نظر بگیرید. این هزینه های پنهان می تواند به طور قابل توجهی بر بودجه شما تأثیر بگذارد، بنابراین مهم است که قبل از امضای قرارداد از آنها آگاه باشید.

1. هزینه های نقل مکان:

سپرده اجاره: این مبلغی است که شما به عنوان ودیعه به صاحبخانه پرداخت می کنید و در پایان اجاره به شما بازگردانده می شود (به شرطی که به ملک آسیبی نرسیده باشد). مبلغ سپرده اجاره در دبی معمولا معادل دو ماه اجاره است.
کمیسیون املاک: اگر از طریق یک آژانس املاک ملک را اجاره می کنید، باید به آنها کمیسیون بپردازید. این کمیسیون معمولاً معادل 5 درصد از اجاره سالانه است.
هزینه های حمل و نقل: اگر اثاثیه خود را جابجا می کنید، باید هزینه های شرکت حمل و نقل را نیز در نظر بگیرید.
هزینه های اتصال برق و آب: شما باید برای اتصال خدمات برق و آب به آپارتمان خود هزینه پرداخت کنید.

2. هزینه های نگهداری:

هزینه های تعمیرات: اگر در طول اجاره ملک به تعمیر نیاز داشته باشد، شما (به عنوان مستاجر) یا صاحبخانه (بسته به شرایط قرارداد) مسئول پرداخت هزینه آن هستید.
هزینه های خدمات: برخی از آپارتمان ها دارای امکاناتی مانند استخر، باشگاه بدنسازی یا باغ هستند. هزینه استفاده از این امکانات ممکن است در اجاره شما لحاظ نشود و شما مجبور باشید هزینه جداگانه ای بپردازید.
هزینه های پارکینگ: اگر قصد دارید ماشین داشته باشید، باید برای پارکینگ آن هزینه پرداخت کنید. هزینه پارکینگ بسته به محل زندگی شما متفاوت خواهد بود.

3. سایر هزینه ها:

مالیات بر املاک: در دبی مالیات بر املاک وجود ندارد، اما برخی از صاحبخانه ها ممکن است این هزینه را به عنوان بخشی از اجاره از مستاجر خود دریافت کنند.
هزینه های بیمه: شما ممکن است بخواهید برای اثاثیه و لوازم شخصی خود بیمه تهیه کنید.
هزینه های حیوان خانگی: اگر حیوان خانگی دارید، ممکن است صاحبخانه از شما هزینه اضافی دریافت کند یا اجازه نگهداری حیوان خانگی را به شما ندهد.

چگونه یک ملک اجاره ای پیدا کنیم؟

بعد از تهیه لیست بررسی و تصمیم گیری در مورد اجاره بلندمدت یا کوتاه مدت، مرحله بعدی پیدا کردن ملک مناسب است. در اینجا راهنمایی هایی وجود دارد که به شما کمک می کند تا خانه اجاره ای ایده آل خود را در دبی پیدا کنید.

جستجو آنلاین یا استخدام یک کارگزار املاک

در حالی که استخدام یک کارگزار املاک تأیید شده توسط ررا (RERA) مزایای خاص خود را دارد، اجاره کنندگان بالقوه می توانند برای اجاره خانه در دبی در پلتفرم های آنلاین مانند دوبیزل (dubizzle) و بیوت (Bayut) جستجو کنند. علاوه بر این، کارگزاران املاک معتبر و تایید شده مانند گلدن پالاس می توانند تجربه خود را به کار گیرند و به جستجوی ملکی که مطابق با معیارهای شما باشد کمک کنند.

علاوه بر این، شما می توانید فیلترهایی اضافه کنید و ملک را بر اساس نیازهای خود جستجو کنید. برای مثال، کاربران می توانند بر اساس انواع املاک زیر جستجو کنند:

  • آپارتمان مسکونی یا تجاری
  • ویلای مسکونی یا تجاری
  • پنت هاوس ها
  • آپارتمان های هتلی
  • خانه های تعطیلات
  • خانه های شهری

علاوه بر این، می توانید بر اساس ارزش اجاره، تعداد اتاق و مساحت زیربنا جستجو کنید. همچنین می توانید با کمک شماره مکانی دبی به یک ملک اجاره ای دسترسی پیدا کنید.

بازدید از ملک

پس از جستجو برای ملک اجاره ای در دبی، گام بعدی بازدید از آن قبل از اجاره است. در حین بازدید، بررسی کنید که آیا ملک به تعمیر و نگهداری نیاز دارد یا خیر. همچنین، عملکرد آپارتمان را بررسی کنید و ببینید آیا با نیازهای شما مطابق است.

محاسبه گر اجاره ررا

بعد از بازدید از ملک، می توانید با استفاده از محاسبه گر اجاره ررا، متوسط اجاره را پیدا کنید. برای مثال، اگر می خواهید یک استودیو آپارتمان در داماک هیلز اجاره کنید، می توانید شاخص اجاره آن را که طبق محاسبه گر شاخص اجاره ررا بین سالانه ۳۶۰۰۰ تا ۴۴۰۰۰ درهم است، بررسی کنید.

با این گفته، محاسبه گر اجاره ررا به مستاجران کمک می کند تا بر اساس شرایط ملک، در مورد اجاره بها مذاکره کنند. علاوه بر این، مستاجران یا مالکان می توانند از گواهی ارزش اجاره در دبی بهره مند شوند. این گواهی به یافتن ارزش تقریبی اجاره بها طبق اداره زمین دبی (DLD) کمک می کند.

پیشنهاد اجاره

بعد از استفاده از محاسبه گر اجاره ررا و بازدید از ملک، پیشنهادی به مالک یا شرکت مدیریت ملک ارائه دهید. هنگام مذاکره، حتما در مورد روش های پرداخت اجاره در دبی تصمیم بگیرید. علاوه بر این، شما همچنین می توانید اجاره را به صورت دو بار در سال یا هر سه ماه یکبار پرداخت کنید و از طریق چند چک‌ وعده‌دار (چک های با تاریخ بعد) پرداخت نمایید.

رزرو ملک

این یک رویه رایج است که مستاجران هنگام اجاره در دبی، پیشاپیش مبلغی را به عنوان ضمانت پرداخت می کنند. با این حال، توصیه می شود در آن زمان از تمام قسمت های ملک عکس بگیرید تا بتوانید در دبی کل مبلغ ضمانت را پس بگیرید. علاوه بر این، یک نکته مهم قبل از اجاره، درخواست کپی شناسنامه و سند مالکیت از مالک است تا از کلاهبرداری در زمینه اجاره ملک جلوگیری شود.

اجاره‌نامه در دبی

بعد از نهایی کردن معامله و رزرو کردن ملک، مرحله بعدی امضای اجاره‌نامه در دبی است. اجاری، ابتکاری از ررا، تمامی قراردادهای اجاره را مدیریت و ثبت می کند. علاوه بر این، در صورت نقض قوانین توسط هر یک از طرفین، آن ها ممکن است با عواقب جدی روبرو شوند.

بیایید قوانین و مقررات اجاره و نحوه ثبت‌نام در اجاری را درک کنیم.

قوانین اجاره در دبی

قوانین اجاره ررا در دبی، روابط بین مستاجر و مالک را تنظیم می کند. علاوه بر این، قوانین اجاره دبی، شرایط و ضوابط زیر را برای قراردادهای اجاره بیان می کند:

  • مدت اجاره: در مورد مدت اجاره توافق کنید. به عنوان مثال، برای اجاره یک ویلا در دبی، باید طول قرارداد را با مالک توافق کنید.
  • اجاره بها: اجاره باید مطابق با محاسبه گر اجاره ررا تعیین شود. با این حال، مالکان می توانند در صورتی که ارزش اجاره ۴۰ درصد کمتر از ارزش بازار باشد، اجاره بها را تا سقف ۲۰ درصد افزایش دهند. به گفته‌ی این قانون، مالک باید قبل از افزایش اجاره بها، ۹۰ روز اطلاع‌رسانی کند.
  • بند خروج پیش از موعد: یک بند خروج پیش از موعد ذکر کنید. این بدان معناست که مستاجران در صورت عدم دریافت حقوق اولیه هنگام اجاره ملک، حق دارند قرارداد اجاره را در دبی زودتر فسخ کنند.
  • اخطار تخلیه مستاجر: با توجه به قوانین اجاره، مالکان نیز می توانند در صورت عدم پرداخت اجاره و قبوض توسط مستاجر یا ایجاد هرگونه خسارت به ملک، اخطار تخلیه مستاجر در دبی را ارائه دهند.
  • بند مربوط به شرایط اجاره: هنگام تنظیم قرارداد اجاره، اضافه کردن بندی در مورد شرایط اجاره مهم است.

قبل از امضای قرارداد اجاره، حتما آن را به طور کامل مطالعه کنید. پس از امضای اجاره‌نامه، مالک یا مستاجر باید قرارداد را در سیستم اجاری توسط ررا ثبت کنند.

ثبت و تمدید اجاری

بعد از امضای قرارداد، می توانید اجاره‌نامه خود را در پورتال اجاری ثبت کنید. برای ثبت اجاری در دبی به مدارک زیر نیاز دارید:

  • پاسپورت مالک
  • کارت امارات مستاجر
  • سند مالکیت ملک
  • اصل قرارداد اجاره متحدالشکل
  • در صورتی که وکالت‌نامه در دبی صادر شده باشد، به شماره اختصاص یافته‌ی وکالت‌نامه (PoA) نیاز است (بدون ضمیمه کردن آن)
  • در صورتی که وکالت‌نامه در امارات دیگری صادر شده باشد، باید ضمیمه شود

شما به راحتی می توانید با ارسال مدارک مورد نیاز و هزینه های زیر، به صورت آنلاین از طریق اپلیکیشن دبی رست (Dubai REST) برای اجاری ثبت نام کنید:

  • هزینه ثبت اجاری: ۱۵۵ درهم + مالیات بر ارزش افزوده
  • هزینه نوآوری: ۱۰ درهم
  • هزینه دانش: ۱۰ درهم

کاربران می توانند با ارسال مدارک زیر برای تمدید اجاری در دبی اقدام کنند:

مالک باید مدارک زیر را ارائه دهد:

  1. کارت امارات یا پاسپورت معتبر
  2. کپی مدارک مالکیت ملک

مستاجر باید مدارک زیر را ارائه دهد:

  1. قرارداد اجاره
  2. کپی کارت امارات

اگر تمدید اجاری برای یک ملک مسکونی اجاره ای در دبی باشد، به برخی مدارک اضافی نیاز است:

  • کپی قبض اخیر DEWA
  • ارائه فرم تعهد برای تأیید داده های ارائه شده هنگام درخواست تمدید از طریق امین خدمات املاک
  • سند اثبات هویت مستاجر
  • سند مالکیت
  • کپی قرارداد اجاری قبلی

روش‌های پرداخت اجاره در دبی

پس از ثبت اجاری، یکی دیگر از موارد مهمی که هنگام اجاره در دبی باید در نظر بگیرید، روش‌های پرداخت اجاره است. در حال حاضر، روش ترجیحی پرداخت از طریق چک است. با این حال، DLD به تازگی از سیستم پرداخت اجاره مستقیم در دبی رونمایی کرده است. این سیستم پرداخت ها را به صورت خودکار انجام می دهد و خطاهای مربوط به چک را کاهش می دهد.

اداره DEWA

اداره برق و آب دبی (DEWA) توزیع کننده رسمی خدمات تأسیساتی در امارات است. هنگامی که در دبی خانه اجاره می کنید، باید در DEWA نیز ثبت نام کنید.

الزامات برای اتصال جدید

برای افتتاح حساب جدید DEWA به موارد زیر نیاز دارید:

  • شماره املاک دیوا
  • شماره اجاری
  • کپی پاسپورت مالک
  • کپی پاسپورت و کارت امارات مستاجر
  • فرم دیوا
  • پرداخت مبلغ ضمانت

درخواست DEWA

می توانید تمام فرآیندها را از طریق اپلیکیشن موبایل DEWA تکمیل کنید. این اپلیکیشن هوشمند از ثبت نام حساب کاربری جدید تا درخواست قطع اتصال دیوا، فرآیندهای راحت و آسانی را ارائه می دهد.

پرداخت قبض DEWA

می توانید قبض دیوا را از طریق روش های مختلفی پرداخت کنید. شما می توانید از کارت های اعتباری استفاده کنید، حواله مستقیم تنظیم کنید یا قبض های آب و برق را از طریق خودپردازهای بانک در دبی پرداخت نمایید.

عوارض شهرداری دبی برای املاک اجاره ای

علاوه بر قبض های آب و برق، عوارض شهرداری دبی برای املاک اجاره ای نیز به قبض دیوا اضافه می شود. عوارض شهرداری دبی معادل ۵ درصد از اجاره سالانه محاسبه می شود. مستاجران می توانند این هزینه را به صورت اقساط ماهانه پرداخت کنند.

پرسش و پاسخ

آیا سامانه اجاری در دبی اجباری است؟

بله. از آنجایی که اجاری از حقوق مالکان و مستاجران محافظت می کند و قرارداد اجاره را تنظیم می کند، ثبت اجاره‌نامه الزامی است.

آیا می توانم علیه موجر خود شکایت اجاره ای مطرح کنم؟

بله. در صورتی که مالک تعهدات و مسئولیت های خود را طبق قوانین انجام ندهد، مستاجران حق دارند شکایتی را به مرکز حل اختلاف اجاره (RDC) ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *