اطلاعات عمومی

عید قربان در دبی چند روز تعطیل است؟ سال 2024

عید قربان در دبی چند روز تعطیل است

عید قربان یکی از تعطیلات رسمی در دبی است که برای بسیاری جای سوال است که چند روز در این مناسبت تعطیل است.

عید قربان یکی از مهم‌ترین جشن‌های سالانه مسلمانان در سراسر جهان است. این عید، به پاسداشت فداکاری حضرت ابراهيم (ع) است که خداوند در خواب به او دستور داد تا پسرش اسماعیل را به عنوان آزمونی برای ایمانش قربانی کند. مشابه سایر عیدهای مذهبی در اسلام، عید قربان زمانی برای دیدار دوستان و خانواده، صرف غذاهای سنتی و تأمل بر زندگی و ایمان است. به طور سنتی، یک بز یا گوسفند قربانی می شود و گوشت آن بین بستگان، جامعه و نیازمندان توزیع می گردد. این عملِ سهیم شدن، تجسم بخشنده روحیه سخاوت و دلسوزی است که ماهیت این جشن را تعریف می کند.

وزارت Mohre اعلام کرد که تعطیلات عید قربان برای بخش خصوصی از شنبه 15 ژوئن تا سه شنبه 18 ژوئن خواهد بود. یک روز تعطیلی برای بزرگداشت روز عرفه، مقدس ترین روز در اسلام، در نهم ذی الحجه طبق تقویم هجری قمری در نظر گرفته شده است. این روز با شنبه 15 ژوئن در تقویم میلادی مطابقت دارد.

مشاور املاک ایرانی در دبی

سه روز تعطیلی برای عید قربان، که از دهم تا دوازدهم ذی الحجه – یا 16 تا 18 ژوئن در تقویم میلادی برگزار می شود، در نظر گرفته شده است. کارمندان بخش دولتی نیز در همین تاریخ ها تعطیل خواهند بود.

هلال ماه ذی الحجه 1445 روز جمعه 7 ژوئن از ابوظبی عکسبرداری شد. روز پنجشنبه، مقامات عربستان سعودی اعلام کردند که هلال ماه رویت شده است، که نشان می دهد ماه ذی الحجه از 7 ژوئن آغاز می شود. برای این پادشاهی، عید قربان نیز از 16 ژوئن آغاز خواهد شد.

کشورهای دیگر – مانند عمان، هند و پاکستان – بر اساس مشاهدات ماه، اولین روز عید را در 17 ژوئن جشن می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *