اطلاعات عمومی

طلوع آفتاب در دبی – 9 مکان برای تماشای زیباترین طلوع آفتاب

طلوع آفتاب در دبی

دبی که در امتداد سواحل خلیج فارس واقع شده است، طلوع آفتاب در آن یکی از فعالیت های دیدنی صبحگاهی است که بسیاری به دنبال آن هستند. اگرچه برنامه های شلوغ و زندگی پررقابت، ما را در ساعات اولیه صبح عمیق تر در زیر پتوهای نرم و راحت فرو می برد، اما دبی شما را برای تماشای طلوع آفتاب خیره کننده سرپا نگه می دارد.

آب و هوا در هنگام طلوع آفتاب در دبی، بهترین زمان برای قدم زدن در شهر است، در حالی که در غیر این صورت، شهر در تمام طول روز در گرمای سوزان غوطه ور است.

زمان طلوع آفتاب در دبی

  • آوریل-سپتامبر (تابستان) – 5:28 صبح تا 6:10 صبح
  • اکتبر-دسامبر (مانسون) – 6:10 صبح تا 7:03 صبح
  • اواخر دسامبر-مارس (زمستان) – 6:11 صبح تا 7:01 صبح

توجه: همه زمان ها بر اساس زمان محلی دبی هستند

بهترین نقاط برای تماشای طلوع آفتاب در دبی

۱. خور ديرة

خور ديرة آبراهی باریک و محافظت‌شده است که دبی را به دو بخش تقسیم می‌کند: بر دبی و دبی جدید. این مکان به خاطر فضای رمانتیک خود هنگام طلوع و غروب آفتاب شهرت دارد. اگر به دنبال تجربه‌ای خاص از طلوع آفتاب همراه با تماشای جنب‌و‌جوش ساحلی هستید، این مکان ایده‌آل شماست. طلوع آفتاب را از ضلع ديرة خور دبی تماشا کنید، جایی که دَو (قایق‌های سنتی عربی) و عَبره‌ها (قایق‌های لنج‌مانند) در امتداد آب حرکت می‌کنند و منظره‌ای تابلویی خلق می‌‌کنند. در بازگشت به محل اقامت خود، می‌توانید از غذاهای محلی و خوراکی‌های اطراف خور لذت ببرید.

قیمت بلیط (به ازای هر نفر): ۱ درهم امارات

زمان بازدید: از ساعت ۶:۰۰ صبح به بعد

مَدینة جمیرا

مَدینة جمیرا به عنوان زیباترین و وسیع‌ترین محوطه‌ی شهری کوچک در دبی شناخته می‌شود و مکمل بی‌نظیری برای تجربه‌ی طلوع آفتاب آرام در این شهر است. با تقریبا ۴۰ رستوران، ساحل‌های اختصاصی و سالن‌های لوکس، این منطقه لذت طلوع آفتاب را برای بازدیدکنندگان کامل می‌کند. همچنین، طیف وسیعی از تورهای گردشگری در این مکان ارائه می‌شود. مدینة جمیرا که در امتداد جاده‌ی ساحلی قرار دارد، نقطه‌ی ایده‌آلی برای تماشای طلوع آفتاب به صورت ۳۶۰ درجه است.

موقعیت: خیابان ۶، سالمان بن عبدالعزیز آل سعود – دبی – امارات متحده‌ی عربی

پیاده‌راه پالم جمیرا

پالم مجموعه‌ای عظیم از جزایر مصنوعی است که به شکل نمادین یک درخت نخل (همانطور که از اسمش پیداست) ساخته شده و شاخه‌های آن به سمت دریا کشیده شده‌اند. طول تقریبی این جزایر ۵ کیلومتر است. پالم جمیرا یکی از نقاط اصلی گردشگری، اقامت و تجارت در دبی به شمار می‌رود. برای تماشای طلوع آفتاب بر فراز خلیج فارس با سایه‌های برج العرب، هتل آتلانتیس پالم و مارینا دبی در دوردست، به پیاده‌راه پالم جمیرا بروید.

ساحل بادبادک‌ها (کایت بیچ)

ساحل بادبادک‌ها، یکی از مشهورترین و تمیزترین سواحل دبی است که با داشتن منظره‌ی باشکوه‌ی برج العرب در پس‌زمینه، زیبایی خیره‌کننده‌ای را به رخ می‌کشد. این ساحل با وسعت زیاد و صدای امواج آرامش‌بخشش، منظره‌ای بی‌نظیر از طلوع آفتاب را بدون هیچ مانعی ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید از ورزش‌های کایت‌سرفینگ و کایاک‌سواری در آنجا لذت ببرید. ساحل بادبادک‌ها دارای مسیرهای دویدن و فضایی برای بازی کودکان است که دلیلی دیگر برای انتخاب این مکان برای تماشای طلوع آفتاب در دبی به شمار می‌رود.

موقعیت: خیابان ۳۵ آ – دبی – امارات متحده عربی

زمان بازدید: ۲۴ ساعته باز است

ساحل جمیرا

ساحل جمیرا که در امتداد خلیج فارس واقع شده است، با داشتن برج العرب به عنوان پس‌زمینه، تماشای طلوع آفتاب بر فراز آب‌های آرام را به تجربه‌ای زیبا تبدیل می‌کند. ساحل جمیرا با شن‌های نرم و بکر و صدای آرامش‌بخش امواج، مکانی ایده‌آل برای نشستن، استراحت و لذت بردن از زیبایی طلوع آفتاب به شمار می‌رود.

مشاور املاک ایرانی در دبی

اسکله‌ی مارینا دبی

اسکله‌ی مارینا با منظره‌ای خیره‌کننده از طلوع آفتاب در پس‌زمینه‌ی آسمان‌خراش‌ها و قایق‌های تفریحی مارینا، تجربه‌ای نفس‌گیر از طلوع آفتاب شهری را خلق می‌کند. اسکله‌ی مارینا توسط برخی از بلندترین ساختمان‌های مسکونی جهان احاطه شده است. با طلوع خورشید، آسمان‌خراش‌های عظیم شهر به تدریج روشن می‌شوند و منظره‌ای نمایشی، دراماتیک و فراموش‌نشدنی را به وجود می‌آورند.

سد حتا (Hatta Dam)

برای تماشای طلوع آفتاب در میان منظره‌ای کوهستانی و صخره‌ای در کنار آب‌های آرام، به سد حتا که در کوه‌های حجر واقع شده است، بروید. این منظره‌ی جادویی و دیدنی را از دست ندهید. کوه‌های حجر که سد را احاطه کرده‌اند، با طلوع اولین پرتوهای خورشید و روشن شدن تدریجی منظره، تصویری خیره‌کننده در مقابل آسمان صبحگاهی خلق می‌کنند.

جزیره‌ی آبی (بلو واترز)

جزیره‌ی آبی، دنیایی از سرگرمی، مناطق لوکس مسکونی و تجاری است که با چرخ و فلک عظیم دبی (عین دبی) احاطه شده است. این جزیره، منظره‌ای پانورامیک از طلوع آفتاب در دبی را با پس‌زمینه‌ی شهر ارائه می‌دهد. این مکان همه‌ی ویژگی‌ها را دارد که در لیست مکان‌های دیدنی شما قرار گیرد. جزیره‌ی آبی دارای یک پل عابر پیاده بین جی‌بی‌آر (JBR) و جزیره‌ی اصلی است. افراد می‌توانند در ساحل قدم بزنند و از طلوع آفتاب لذت ببرند.

موقعیت: ساحل جمیرا بیچ رزیدنس، نزدیک مارینا دبی

بالن‌سواری با بالن‌‌های هوای داغ با Balloon Adventures Dubai

شناور شدن در ارتفاع ۴۰۰۰ پایی، پشت کوه‌های حجر و تپه‌های ماسه‌ای صحرا، می‌تواند یکی از بهترین و ماجراجویانه‌ترین راه‌ها برای تماشای طلوع خورشید عربستان بر فراز توده‌های ابر باشد. بنابراین، بالن‌سواری در صبح‌های دبی می‌تواند یک تجربه‌ی منحصر به فرد برای تماشای طلوع آفتاب زیبای دبی باشد. بالن‌‌های هوای داغ دبی (Balloon Adventures Dubai) تیمی از خلبانان با تجربه هستند که برای ارائه‌ی بالن‌سواری‌های نوآورانه و فرصت پرواز با شاهین‌ها در خدمت شما هستند. آن‌ها همچنین بسته‌های نوآورانه‌ی دیگری دارند که شامل یک تجربه‌ی شگفت‌انگیز با سوار شدن بر خودروهای لندرور کلاسیک ۱۹۵۰ به کمپ استراحتگاه رویال دِزِرتز (Royal Deserts) می‌شود.

قیمت بلیط (به ازای هر نفر):

بزرگسال: ۱،۲۵۰ درهم امارات
کودک (۵ تا ۱۱ سال): ۱،۱۰۰ درهم امارات

موقعیت: برج کنترل ۱۳۰۳، موتور سیتی، دبی، امارات متحده‌ی عربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *