اطلاعات عمومی

ثبت و راه اندازی شرکت فراساحلی یا آف شور (Offshore) در دبی

ثبت و راه اندازی شرکت فراساحلی یا آف شور (Offshore) در دبی

دبی، شهر بین‌المللی رؤیاها، هر ساله هزاران مهاجر را به خود جذب می‌کند. بسیاری از این مهاجران برای بهره‌مندی از معافیت مالیات و سایر مزایای زندگی در این شهر شگفت‌انگیز، درخواست اقامت در دبی می‌دهند. روش‌های زیادی برای اخذ مجوز اقامت در امارات متحده عربی وجود دارد، از جمله اشتغال به کار در این امارت، دانشجویان دانشگاه‌هایی که تحت حمایت دانشگاه‌های امارات متحده عربی هستند، خرید ملک مسکونی و تأسیس کسب و کار مانند ثبت شرکت کشاورزی در دبی. قوانین حمایتی از کسب و کار و اقتصاد بدون مالیات، دبی را به یکی از محبوب‌ترین شهرهای جهان برای راه‌اندازی کسب و کار تبدیل کرده است.

یکی از راه‌های اخذ اقامت دبی، ثبت شرکت در دبی یا سرمایه‌گذاری در یک شرکت از پیش ثبت‌شده است. پیش از این، افراد خارجی تنها مجاز به مالکیت ۴۹ درصد از سهام شرکت بودند و مابقی باید متعلق به فردی اماراتی (حامی مالی) می‌شد، اما طبق قانون جدید، امکان مالکیت ۱۰۰ درصدی سهام شرکت برای خارجی‌ها وجود دارد و دیگر نیازی به حامی مالی نیست. همچنین، دیگر هزینه‌ای بابت تمدید سالانه قرارداد با حامی مالی اماراتی وجود ندارد.

تاسیس شرکت در منطقه آزاد (Offshore company) دبی برای مالکان شرکت‌های خارجی که در خارج از کشور مستقر هستند، بسیار مورد توجه است. برای کسانی که به دنبال یک بهشت مالیاتی و یک حوزه قضایی تجاری معتبر هستند، ثبت شرکت در منطقه آزاد دبی، امارات متحده عربی، انتخابی ایده آل است.

سیاست‌های حوزه قضایی برون ساحلی امارات متحده عربی به خوبی تعریف شده و تحت نظارت مراجع صدور مجوز خاص برون ساحلی اداره می‌شود. راه‌اندازی شرکت در منطقه آزاد دبی یک گزینه قانونی برای سرمایه‌گذاران خارجی است تا پایگاه خود را به امارات متحده عربی منتقل کنند.

پس از ثبت شرکت برون ساحلی در امارات، سرمایه‌گذار خارجی گواهی تاسیس، اساسنامه و تفاهم‌نامه را دریافت خواهد کرد. شرکت‌های برون ساحلی در امارات متحده عربی به طور عامیانه به عنوان «شرکت تجارت بین‌المللی» شناخته می‌شوند.

شرکت‌های برون ساحلی در مقابل شرکت‌های داخل کشور در امارات متحده عربی

اغلب سرمایه‌گذاران خارجی شرکت‌های برون ساحلی و داخل کشور در امارات را اشتباه می‌گیرند. تفاوت‌های عمده‌ای بین یک شرکت برون ساحلی و یک شرکت داخل کشور وجود دارد. در وهله اول، شرکت‌های برون ساحلی تحت قلمرو سرزمینی امارات متحده عربی قرار نمی‌گیرند و به همین دلیل خارج از رژیم مالیاتی هستند.

همچنین، شرکت‌های برون ساحلی در امارات متحده عربی مجاز به تجارت در بازار محلی امارات نیستند. علاوه بر این، آن‌ها واجد شرایط اجاره فضای اداری یا درخواست ویزای اقامت امارات متحده عربی نمی‌شوند. شرکت‌های برون ساحلی گزینه مناسبی برای تسهیل فعالیت‌های تجاری مختلف مانند تجارت بین‌المللی، مشاوره، هدایت کشتی، مدیریت مالکیت فکری و موارد دیگر هستند.

از طرف دیگر، سرمایه‌گذاران خارجی که علاقه‌مند به تأسیس شرکت در دبی، امارات متحده عربی هستند، می‌توانند شرکت‌های داخل کشور را در نظر بگیرند. این شرکت‌ها شامل مناطق تجارت آزاد و شرکت‌های سرزمین اصلی دبی می‌شوند. راه‌اندازی یک شرکت در منطقه آزاد یا یک شرکت در سرزمین اصلی دبی در مقایسه با ثبت یک شرکت برون ساحلی در امارات متحده عربی، مزایای متعددی دارد. سرمایه‌گذاران خارجی برای شرکت‌های داخل کشور می‌توانند یک دفتر فیزیکی در امارات متحده عربی افتتاح کنند، برای ویزای اقامت امارات متحده عربی درخواست دهند، از کارمندان تحت حمایت شرکت حمایت مالی کنند، به راحتی یک حساب بانکی شرکتی باز کنند، تجارت خود را در بازار امارات متحده عربی آغاز کنند، ملکی را خریداری کنند و موارد دیگر.

تاسیس شرکت برون ساحلی – نکات کلیدی

یک شرکت برون ساحلی عمدتا توسط یک سرمایه‌گذار خارجی برای صرفه‌جویی در مالیات تشکیل می‌شود. سرمایه‌گذاران خارجی که شرکت‌های بازرگانی، خدمات مشاوره و غیره را در کشورهایی با مالیات بالا اداره می‌کنند، می‌توانند به شرکت‌های برون ساحلی در امارات متحده عربی به عنوان ابزاری برای صرفه‌جویی در مالیات نگاه کنند.

آن‌ها می‌توانند عملیات اصلی، صدور صورت‌حساب، تصمیم‌گیری‌های استراتژیک، مشاوره بین‌المللی و غیره را به حوزه اختیارات شرکت برون ساحلی منتقل کنند. این همچنین به آن‌ها کمک می‌کند تا عملیات شرکت را برای پاسخگویی به عملیات بین‌المللی بهتر ساختار دهند.

همچنین، تاسیس شرکت در منطقه آزاد دبی استراتژی سرمایه‌گذاری مناسبی برای افراد با دارایی خالص بالا است. شرکت‌های برون ساحلی به مدیریت دارایی‌های مرتبط با سبک زندگی آن‌ها مانند قایق‌های تفریحی، کشتی‌ها، هواپیماهای شخصی و غیره کمک می‌کنند.

علاوه بر این، دلایل زیادی برای محبوبیت حوزه قضایی برون ساحلی امارات متحده عربی در بین سرمایه‌گذاران جهانی وجود دارد. شرکت برون ساحلی به عنوان سکویی برای نگهداری همه دارایی‌های سهام‌داران عمل خواهد کرد.

شرکت‌های برون ساحلی در امارات متحده عربی تحت نظارت سه حوزه قضایی اصلی برون ساحلی امارات متحده عربی اداره می‌شوند:

  1. منطقه برون ساحلی اجمان
  2. منطقه برون ساحلی راس الخیمه
  3. منطقه برون ساحلی جبل علی

برخلاف شرکت‌هایی که در سرزمین اصلی امارات متحده عربی فعالیت می‌کنند، شرکت‌های برون ساحلی از سیاست عدم مالیات امارات متحده عربی بهره‌مند می‌شوند. هیچ گونه مالیات بر ارزش افزوده یا مالیات شرکتی برای شرکت‌های برون ساحلی اعمال نمی‌شود، زیرا آن‌ها هیچ گونه عملیات تجاری با سرزمین اصلی امارات متحده عربی ندارند.

همچنین، شرکت برون ساحلی هیچ آدرس فیزیکی در امارات متحده عربی نخواهد داشت. آدرس دفتر نماینده ثبت‌شده به عنوان آدرس شرکت برون ساحلی در نظر گرفته می‌شود.

حوزه های قضایی محبوب بین المللی برون ساحلی

برخی از حوزه های قضایی محبوب برون ساحلی در دنیا عبارتند از: راس الخیمه (RAKICC)، منطقه برون ساحلی اجمان، منطقه برون ساحلی جبل علی، جزایر ویرجین انگلستان، جزایر کیمن، نویس و بلیز. تاسیس شرکت برون ساحلی به سرمایه گذاران انعطاف پذیری تجارت با ارزهای مختلف، افتتاح حساب بانکی در سطح جهانی و تسهیل تجارت جهانی را ارائه می دهد.

موقعیت های بین المللی برون ساحلی به دلیل مزایای متعدد مورد علاقه سرمایه گذاران خارجی هستند. مهمترین مزیت، محرمانه بودن جزئیات مالکیت شرکت است. علاوه بر این، امنیت عملیات و محرمانگی جزئیات حساب بانکی یک مزیت کلیدی برای شرکت های برون ساحلی به شمار می رود.

هزینه راه اندازی یک شرکت برون ساحلی در امارات متحده عربی

منطقه برون ساحلی اجمان ارزان ترین گزینه برای راه اندازی یک شرکت برون ساحلی در امارات متحده عربی است. هزینه راه اندازی یک شرکت برون ساحلی در امارات متحده عربی 7500 درهم است. سرمایه گذار پس از راه اندازی شرکت برون ساحلی، گواهی تاسیس شرکت و اسناد پشتیبان را دریافت خواهد کرد. مدت زمان تاسیس شرکت برون ساحلی حدود 3 روز کاری است.

هزینه های تاسیس شرکت برون ساحلی

هزینه تاسیس شرکت برون ساحلی – شامل هزینه تشکیل شرکت، هزینه نماینده ثبت شده، هزینه آدرس دفتر ثبت شده، هزینه کمک به افتتاح حساب بانکی و هزینه مهر شرکت – 7500 درهم

اسناد مورد نیاز:

  • کپی پاسپورت
  • اثبات آدرس
  • نامه مرجع بانک

اسناد تحویلی:

  • گواهی تاسیس
  • اساسنامه
  • گواهی سهام
  • مهر شرکت

چرا باید یک شرکت برون ساحلی در امارات متحده عربی تاسیس کنید؟

تاسیس یک شرکت برون ساحلی به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا فعالیت‌های تجاری زیر را به روشی موثرتر و امن‌تر انجام دهند:

  • تجارت بین‌المللی: تسهیل آسان تجارت بین‌المللی و انجام تراکنش‌های جهانی بدون هیچ دردسری از طریق یک شرکت برون ساحلی.
  • خدمات حرفه‌ای: ارائه خدمات مشاوره و مدیریت جهانی از طریق یک شرکت برون ساحلی. بهره‌مندی از مزایای مالیاتی و کار از راه دور از هر کجای دنیا.
  • مالکیت املاک در امارات متحده عربی: یک شرکت برون ساحلی می‌تواند برای خرید ملک در مناطق خاصی در امارات متحده عربی، طبق قوانین حوزه قضایی برون ساحلی، مورد استفاده قرار گیرد.
  • شرکت‌های سرمایه‌گذاری: سهام‌داران حقیقی می‌توانند از طریق یک شرکت برون ساحلی در پروژه‌های متعدد سرمایه‌گذاری کنند. نام شرکت برون ساحلی می‌تواند به عنوان سرمایه‌گذار شرکتی بدون افشای جزئیات سهام‌داران استفاده شود.
  • حق تکثیر، علائم تجاری و اختراعات: انواع حق تکثیر، علائم تجاری و اختراعات را می‌توان به نام شرکت برون ساحلی ثبت کرد.
  • شرکت‌های هلدینگ: یک شرکت برون ساحلی می‌تواند به عنوان یک شرکت هلدینگ عمل کند. سهام‌داران می‌توانند همه تاسیسات تجاری خود را تحت یک شرکت هلدینگ واحد ادغام کنند.

مزایای شرکت برون ساحلی در امارات متحده عربی

  • محرمانگی و حفظ حریم خصوصی
  • 100% امنیت و حفاظت از دارایی
  • عدم نیاز به گزارش حسابرسی در زمان تمدید
  • صدور فاکتور برای مشتریان بین‌المللی
  • افتتاح حساب بانکی شرکتی بین‌المللی
  • 100% مالکیت خارجی و انتقال سود
  • عدم وجود سجل عمومی سهام‌داران و مدیران
  • راه‌اندازی آسان شرکت – 3 روز کاری
  • تاسیس شرکت بدون مالیات و بدون نیاز به سرمایه اولیه

چگونه یک شرکت برون ساحلی در امارات متحده عربی ثبت کنیم؟

برای راه‌اندازی یک شرکت برون ساحلی در امارات متحده عربی، مراحل زیر باید طی شود:

  1. انتخاب و تعیین یک نماینده ثبت شده: مهم‌ترین مرحله، شناسایی نماینده ثبت شده مناسب برای یک حوزه قضایی برون ساحلی خاص است. تجربه و دانش بازار از عوامل انتخاب نماینده به شمار می‌رود.
  2. انتخاب نام شرکت: یک نام تجاری برای شرکت برون ساحلی خود انتخاب کنید. سه نام باید برای شرکت انتخاب شود که یکی از آن‌ها توسط مقامات برون ساحلی نهایی خواهد شد.
  3. انتخاب فعالیت تجاری مناسب: فعالیت تجاری مناسب برای کسب و کار باید انتخاب شود. این یک مرحله حیاتی برای ادامه عملیات تجاری در آینده است.
  4. سهام‌داران، مدیرعامل و منشی: حداقل یک سهام‌دار و یک منشی مورد نیاز است. این می‌تواند یک فرد یا یک نهاد شرکتی باشد.
  5. انتخاب سرمایه‌گذاری اولیه: هیچ محدودیت حداقلی برای سرمایه‌گذاری اولیه در تجارت برون ساحلی وجود ندارد. سرمایه بین سهام‌داران می‌تواند به هر تعداد سهام تقسیم شود.
  6. اسناد و تاییدیه‌های قانونی: اسناد مورد نیاز باید توسط سفارت امارات متحده عربی در کشور مبدا تایید شود. همچنین، باید توسط وزارت امور خارجه (MOFA) در امارات متحده عربی تایید شود.
  7. ارائه فرم درخواست: فرم درخواست همراه با اسناد مورد نیاز به مراجع برون ساحلی ارسال شود. هزینه‌های لازم را پرداخت کنید و گواهی تاسیس را دریافت نمایید.
  8. افتتاح حساب بانکی: پس از دریافت اسناد شرکت، برای افتتاح حساب بانکی اقدام کنید.

چگونه یک حساب بانکی برون ساحلی در دبی افتتاح کنیم؟

افتتاح حساب بانکی برای شرکت های برون ساحلی در امارات متحده عربی یک نیاز اساسی است. بانک های امارات متحده عربی برای افتتاح حساب بانکی شرکتی برای شرکت های برون ساحلی، از برخی قوانین سختگیرانه KYC (احراز هویت مشتری) پیروی می کنند.

افتتاح حساب بانکی برای یک شرکت برون ساحلی به طور قابل توجهی به مشخصات تجاری، گردش مالی سالانه و جریان وجوه شرکت برون ساحلی بستگی دارد. بانک های امارات متحده عربی برای افتتاح حساب، بررسی های جامع انطباق بر روی شرکت برون ساحلی انجام داده و اسناد پشتیبان را بررسی خواهند کرد.

افتتاح حساب بانکی برون ساحلی در امارات متحده عربی به دلیل بررسی ها و تاییدیه های سختگیرانه انطباق، فرآیند کمی طولانی تر دارد. در برخی موارد، افتتاح حساب بانکی ممکن است تقریبا یک ماه طول بکشد.

اسناد مورد نیاز برای تشکیل شرکت برون ساحلی در امارات متحده عربی

اسناد مورد نیاز – برای سهام دار حقیقی

  • کپی پاسپورت تمام سهام داران
  • اثبات اقامت – قبض وجه آب و برق
  • نامه مرجع بانک
  • شرح حال تجاری سهام داران
  • نام پیشنهادی شرکت برون ساحلی
  • فعالیت های پیشنهادی شرکت برون ساحلی

اسناد مورد نیاز – برای متقاضی شرکتی

  • گواهی ثبت شرکت تایید شده توسط سفارت/کنسولگری امارات متحده عربی در کشور مبدا
  • گواهی حسن عملکرد شرکت تایید شده
  • اساسنامه و تفاهم نامه شرکت
  • نامه مرجع بانک
  • قطعنامه هیئت مدیره مبنی بر تاسیس شرکت برون ساحلی، انتصاب مدیران و نماینده ثبت شده به عنوان نماینده قانونی شرکت

پس از ارائه تمامی اسناد مورد نیاز و پرداخت هزینه ها، گواهی تاسیس توسط حوزه قضایی برون ساحلی صادر خواهد شد.

محدودیت های اعمال شده بر فعالیت های تجاری خاص برای ثبت شرکت برون ساحلی در امارات متحده عربی؟

ثبت شرکت برون ساحلی در امارات متحده عربی به دلیل مسائل حاکمیتی برای برخی فعالیت های تجاری محدودیت دارد. حوزه های قضایی برون ساحلی امارات متحده عربی، راس الخیمه، اجمان و جبل علی برای مجموعه ای از فعالیت های تجاری خاص، مقررات وضع کرده اند.

شرکت های برون ساحلی خارج از محدوده سیستم حقوقی امارات متحده عربی فعالیت می کنند. با این حال، فعالیت های خاصی مانند بانکداری، بیمه، خدمات مالی و عملیات تجاری در داخل امارات متحده عربی برای یک شرکت برون ساحلی محدود است.

با این حال، حوزه های قضایی تجارت برون ساحلی مجاز به انجام تجارت و خدمات جهانی برای طیف گسترده ای از فعالیت های تجاری مانند تجارت تجهیزات مهندسی تا کشتی سازی هستند.

شرکت های ثبت شده برون ساحلی می توانند املاک و مستغلات را در مناطق تعیین شده امارات متحده عربی تملک یا اجاره کنند. همچنین، شرکت های برون ساحلی واجد شرایط افتتاح حساب بانکی در امارات متحده عربی هستند. با این حال، یک شرکت برون ساحلی واجد شرایط درخواست ویزای سهام دار یا کارمند نمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *