اطلاعات عمومی

ثبت شرکت کشاورزی در دبی در سال 2024

ثبت شرکت کشاورزی در دبی

آیا یک کارآفرین یا سرمایه گذار مشتاق کشاورزی هستید که به دنبال ورود به دنیای پر رونق کشاورزی در امارات متحده عربی هستید؟ امارات متحده عربی (امارات)، سرزمینی دوراندیش، زمین حاصلخیزی را برای کارآفرینان و سرمایه گذارانی که قصد ورود به بخش کشاورزی را دارند، فراهم می کند. با تأکید قوی بر توسعه پایدار و امنیت غذایی، راه اندازی کسب و کار کشاورزی در امارات متحده عربی به یک پیشنهاد جذاب تبدیل شده است.

اخیرا، به لطف تأکید دولت امارات متحده عربی بر امنیت غذایی در چند سال اخیر، فرصت های زیادی برای کسب و کار کشاورزی در این کشور ایجاد شده است. دولت امارات متحده عربی به دنبال بهبود ظرفیت تولید مواد غذایی و کشاورزی این کشور است. بنابراین، اگر یک کارآفرین ایرانی در حوزه کشاورزی هستید که به دنبال راه اندازی یک شرکت کشاورزی در امارات متحده عربی و شهر دبی هستید، به خواندن این مقاله ادامه دهید. این مقاله شما را گام به گام در مورد مزایا، رویه ها، اسناد و هزینه های راه اندازی یک کسب و کار کشاورزی در امارات متحده عربی راهنمایی می کند.

مزایای راه اندازی کسب و کار کشاورزی در امارات متحده عربی

برخی از مزایایی که یک کسب و کار کشاورزی ایرانی می تواند در امارات متحده عربی از آن بهره مند شود عبارتند از:

  • امارات متحده عربی با به کارگیری هوشمندانه فناوری های سبز، رویکرد خود را نسبت به امنیت غذایی اصلاح کرده است. در نتیجه، پیشرفت های زیادی در زمینه فناوری کشاورزی، کشاورزی شهری، کشاورزی پایدار و کشاورزی دقیق حاصل شده است.
  • علاوه بر ثبات اقتصادی و سیاسی و مدیریت کارآمد زنجیره تامین، امارات متحده عربی از رتبه بندی آسانی چشمگیر برای انجام کسب و کار برخوردار است. بنابراین، راه اندازی یک شرکت کشاورزی بدون هیچ گونه کاغذبازی و به راحتی انجام می شود.
  • امارات متحده عربی سرزمین پیشرفت های چشمگیر فن آوری، زیرساخت ها و امکانات رفاهی است. علاوه بر این، دارای شبکه حمل و نقل کارآمد در داخل و خارج از کشور است.
  • علاوه بر این، کسب و کار کشاورزی شما می تواند از موقعیت استراتژیک امارات متحده عربی در جاده ابریشم جنوبی جدید بین آسیا، اروپا و آفریقا استفاده کند که شرایط تجارت مطلوبی را فراهم می کند.
  • کسب و کار شما می تواند از سمینارها و دوره های آموزشی در مورد شیوه های کشاورزی پیشرفته که توسط وزارت تغییرات آب و هوا و محیط زیست برگزار می شود، بهره مند شود.
  • اکثر کشاورزان و مالکان مزارع توانایی تولید محصولات تجاری مشتری محور را ندارند. کسب و کار کشاورزی شما در امارات متحده عربی می تواند تولید آنها را تسهیل کند و به محصولاتشان ارزش بیافزاید.
  • امارات متحده عربی دارای یکی از با استعدادترین نیروی کار جهان در زمینه مدیریت زنجیره تامین، ارزش افزوده، بازاریابی، توزیع و تامین مالی خرد و غیره است.
  • به تازگی تغییر قابل توجهی در نیازهای مصرف کنندگان ایجاد شده است. افزایش تقاضا برای کالاهای ارگانیک ممتاز در دبی، دامنه کسب و کار کشاورزی در دبی را افزایش داده است.
  • شما می توانید از مالیات تقریبا صفر، مالکیت کامل کسب و کار خود و 100٪ بازگشت سرمایه گذاری و سود خود بهره مند شوید. اما، کارآفرینان باید برای برخی از محصولات 5 درصد عوارض واردات پرداخت کنند.

برای راه اندازی کسب و کار کشاورزی در امارات متحده عربی به چه مدارکی نیاز دارید؟

داشتن مجموعه ای از اسناد معتبر و دقیق، راه اندازی تجارت شما را آسان تر می کند. در اینجا برخی از اسنادی که برای راه اندازی کسب و کار کشاورزی خود در امارات متحده عربی نیاز دارید، آورده شده است:

  • کپی گذرنامه و ویزا
  • دو قطعه عکس در اندازه گذرنامه
  • ویزای ورود و صفحات تمبر

از آنجایی که یک شرکت کشاورزی می تواند فعالیت های گسترده ای را در بر داشته باشد، بسته به فعالیت تجاری خود به چند سند دیگر نیز نیاز خواهید داشت. علاوه بر این، نوع اسناد نیز با توجه به ساختار و مکان انتخابی شرکت متفاوت است. به طور کلی ثبت شرکت در دبی دارای مراحلی است که یا باید با آنها آشنا شوید و یا به یک مشاور متخصص بسپارید. شما می توانید از متخصصان ما در گلدن پالاس دبی برای سازماندهی تمام اسناد و تاییدیه های لازم کمک بگیرید.

مراحل راه اندازی کسب و کار کشاورزی در امارات متحده عربی

۱. فعالیت تجاری کشاورزی خود را انتخاب کنید

فعالیت های تجاری کشاورزی شامل کشت محصولات کشاورزی، ارائه محصولات و خدمات مرتبط با کشاورزی به کشاورزان، افزایش ارزش کالاهای کشاورزی و روان سازی فروش محصولات کشاورزی از طریق بازاریابی، توزیع و ایمنی می شود.

بنابراین، شما می توانید از میان گزینه های گسترده ای از فعالیت های تجاری مانند کشاورزی ارگانیک، فرآوری مواد غذایی، پرورش طیور، تجارت گل، دامداری و غیره انتخاب کنید. همچنین تصمیم بگیرید که آیا کسب و کار شما محصولات کشاورزی را تولید، بازاریابی، نگهداری، توزیع یا فرآوری می کند. برای این کار، در مورد رقبا و مخاطبان هدف خود تحقیق کنید. به این ترتیب، می توانید فعالیت تجاری خود را تعیین کنید.

۲. نام شرکت کشاورزی خود را ثبت کنید

پس از انتخاب فعالیت تجاری خود، مرحله دوم نامگذاری آن است. نام تجاری شما باید تاثیر ماندگاری بر روی مخاطبان هدف شما بگذارد. علاوه بر این، باید همه چیز را در مورد کسب و کار شما خلاصه کند. بنابراین، هنگام نامگذاری کسب و کار خود، به محصولات/خدمات، جایگاه و رشد آتی خود توجه کنید.

نام های منحصر به فرد اما ساده و مناسب را انتخاب کنید زیرا آنها می توانند تا حد زیادی در ساخت برند نقش داشته باشند. پس از انتخاب نام، آن را نزد مقامات ذیصلاح ثبت کنید. مقامات امارات متحده عربی دستورالعمل هایی برای نام شرکت ها تدوین کرده اند. شما می توانید از مشاوران متخصص ما در مورد قوانین و در دسترس بودن نام مشاوره بگیرید.

۳. در مورد ساختار شرکت تصمیم بگیرید

یک ساختار مناسب برای شرکت، اختیارات و مسئولیت ها را روشن می کند. علاوه بر این، نحوه عملکرد، نگهداری، وجود و وضعیت قانونی شرکت را تعیین می کند. بنابراین، بر اساس آن یک ساختار شرکت را انتخاب کنید. در امارات متحده عربی، کسب و کار شما می تواند یک مالکیت انفرادی، یک شرکت با مسئولیت محدود (LLC) یا یک شعبه از یک شرکت خارجی باشد. پیش از این و در مقاله‌ای جداگانه در رابطه با ثبت شرکت LLC در دبی که محبوب‌ترین نوع شرکت است صحبت کردیم.

۴. مکان کسب و کار خود را انتخاب کنید

امارات متحده عربی اجازه تاسیس مشاغل کشاورزی را در سرزمین اصلی یا در یکی از مناطق آزاد تجاری می دهد. بنابراین، مکانی را با در نظر گرفتن امکانات و زیرساخت های متمایز آن انتخاب کنید. در واقع، برخی از مناطق آزاد در راس الخیمه، یک منطقه کشاورزی برجسته، و جبل علی، با نزدیکی به بنادر، شهرت زیادی در زمینه اسکان مشاغل مرتبط با کشاورزی به دست آورده اند.

علاوه بر این، مکانی را پیدا کنید که بهترین شرایط را برای محصولات گیاهی یا حیوانی شما فراهم کند. برنامه ریزی بر اساس سخت ترین شرایط آب و هوایی می تواند خطر کمتری برای محصولات شما داشته باشد. بر این اساس، مکانی را با در نظر گرفتن عواملی مانند بارندگی، الگوهای دما، شرایط نگهداری، دسترسی، حمل و نقل و امکانات فناوری انتخاب کنید. همچنین بودجه خود را برای اجاره یا رهن مکان در نظر بگیرید.

لیست مناطق آزاد برای ثبت شرکت در دبی

دبی، به ویژه برای کسانی که به دنبال برقراری تجارت در خاورمیانه هستند، به عنوان بزرگترین قطب تجارت برای سرمایه‌گذاران شناخته می‌شود. امروزه، سرمایه‌گذاران مشتاق‌اند از فرصت‌هایی که دبی در زمینه منابع، تردد گردشگران، زیرساخت‌ها و واردات و صادرات کالا و خدمات ارائه می‌دهد، بهره‌مند شوند. دبی به عنوان یکی از قطب‌های اقتصادی مهم در منطقه و جهان، دارای تعداد قابل توجهی منطقه آزاد است که هر کدام با توجه به نوع فعالیت شرکت‌ها از مزایای خاصی برخوردار است. در زیر لیستی از مهم‌ترین مناطق آزاد برای ثبت شرکت در دبی آورده شده است:

  1. پارک تحقیقات و زیست فناوری دبی (Dubai Biotechnology & Research Park)
  2. منطقه آزاد فرودگاه دبی (Dubai Airport Free Zone)
  3. منطقه آزاد دبی اتوزو* (Dubai Auto Zone)
  4. منطقه آزاد فرودگاه بین‌المللی دبی (دافزا)
  5. شهر خودرو و قطعات خودرو (Dubai Car and Automotive City Free Zone)
  6. پارک طلا و الماس دبی (Dubai Gold and Diamond Park)
  7. منطقه طراحی دبی (Dubai Design District)
  8. مرکز تجارت گل دبی (Dubai Flower Centre)
  9. شهر صنعتی دبی (Dubai Industrial City)
  10. شهر سلامت دبی (Dubai Healthcare City)
  11. مرکز مالی بین‌المللی دبی (Dubai International Financial Centre)
  12. شهر دانشگاهی بین‌المللی دبی (Dubai International Academic City)
  13. دهکده دانش دبی (Dubai Knowledge Village)
  14. شهر اینترنت دبی (Dubai Internet City)
  15. شهر رسانه‌ای دبی (Dubai Media City)
  16. شهر لجستیک دبی (Dubai Logistics City)
  17. منطقه برون‌سپاری دبی (Dubai Outsource Zone)
  18. مرکز چند کالایی دبی (Dubai Multi Commodities Centre)
  19. پارک علوم دبی (Dubai Science Park)
  20. سیلیکون اوآسیس دبی (Dubai Silicon Oasis)
  21. تکنو پارک دبی (Dubai Techno Park)
  22. استودیو سیتی دبی (Dubai Studio City)
  23. منطقه آزاد فناوری و رسانه دبی (Dubai Technology and Media Free Zone)
  24. دهکده نساجی دبی (Dubai Textile Village)
  25. شهر بین‌المللی خدمات بشردوستانه (International Humanitarian City)
  26. منطقه تولیدات رسانه‌ای بین‌المللی (International Media Production Zone)
  27. منطقه آزاد جبل علی (Jebel Ali Free Zone)
  28. منطقه تولید دبی (Dubai Production City)
  29. دبی جنوب (Dubai South or DWC)

۵. برای مجوز درخواست دهید

یک کسب و کار کشاورزی می تواند مبتنی بر محصول یا خدمات باشد، یا حتی هر دو. بنابراین، به مجوز حرفه ای یا تجاری نیاز خواهید داشت. اسناد مورد نیاز را ارائه دهید و برای درخواست مجوز مناسب کسب و کار کشاورزی در دبی یا هر امارت دیگر، هزینه آن را پرداخت کنید.

علاوه بر این، ممکن است به مجوزها و تاییدیه های اضافی مانند مجوز محیط زیست، مجوز دامپزشکی، مجوز آبزی پروری، مجوز دامداری یا اجازه واردات حیوانات زنده نیاز داشته باشید. متخصصان ما می توانند بر اساس فعالیت انتخابی شما در این زمینه کمک کنند.

۶. کسب و کار کشاورزی خود را راه اندازی کنید

پس از اخذ مجوز(های) اجباری و تاییدیه ها، می توانید شرکت کشاورزی خود را راه اندازی کنید. می توانید مشتری جذب کنید، نیروی کار استخدام کنید، مواد اولیه، کالاهای فرآوری شده را تهیه کنید، کمپین های بازاریابی انجام دهید و غیره.

هزینه راه اندازی کسب و کار کشاورزی در امارات متحده عربی چقدر است؟

با توجه به فعالیت تجاری کشاورزی خود، با هزینه های تجاری متفاوتی روبرو خواهید شد. در حالی که هزینه مجوز کسب و کار ممکن است بیش از 15000 درهم باشد، هزینه تاییدیه ها ممکن است هزینه راه اندازی کسب و کار را بیشتر کند. جدای از آن، هزینه راه اندازی کسب و کار کشاورزی شما در امارات متحده عربی به فضای اداری انتخابی، انبارها، تاسیسات، بررسی پوشش گیاهی، بررسی خاک، بازاریابی، نظارت بیولوژیکی و غیره بستگی دارد.

بنابراین، رسیدن به یک عدد دقیق امکان پذیر نیست. اما، کارشناسان ما می توانند به شما در مورد هزینه دقیق راه اندازی یک کسب و کار کشاورزی در امارات متحده عربی کمک کنند. بنابراین، درک هزینه ها به شما در برنامه ریزی فعالیت های تجاری خود کمک می کند.

اسناد مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار کشاورزی در امارات متحده عربی

برای راه اندازی کسب و کار کشاورزی خود در امارات متحده عربی، به اسناد و مجوزهای مختلفی نیاز خواهید داشت. در اینجا لیستی از اسناد ضروری آورده شده است:

  • طرح کسب و کار: یک استراتژی تجاری دقیق نوشته شده که اهداف و تاکتیک های شما را شرح می دهد.
  • مجوز تجارت: مجوز تجارت مربوطه را از وزارت تغییر اقلیم و محیط زیست امارات متحده عربی دریافت کنید.
  • قرارداد اجاره زمین: اسنادی که مالکیت یا اجاره زمین کشاورزی شما را ثابت کند.
  • ارزیابی تأثیر زیست محیطی (EIA): برای اطمینان از مطابقت فعالیت های کشاورزی شما با مقررات زیست محیطی، یک EIA مورد نیاز است.
  • مجوزهای واردات و صادرات: اگر قصد تجارت بین المللی محصولات کشاورزی خود را دارید، به مجوزهای واردات و صادرات نیاز خواهید داشت.
  • قراردادهای کار: قراردادهایی برای کارمندان شما که نقش ها و مسئولیت های آنها را مشخص می کند.

الزامات پس از ثبت نام

پس از ثبت موفقیت آمیز کسب و کار کشاورزی خود، باید اطمینان حاصل کنید که با قوانین و استانداردهای محلی مطابقت دارید. برخی از الزامات کلیدی پس از ثبت نام عبارتند از:

  • رعایت محیط زیست: به مقررات زیست محیطی از جمله مدیریت پسماند، شیوه های آبیاری و حفظ آب پایبند باشید.
  • کنترل کیفیت: برای پاسخگویی به نیازهای بازار و جلب اعتماد مصرف کننده، کیفیت بالای محصول را حفظ کرده و به استانداردهای ایمنی مواد غذایی پایبند باشید.
  • گزارش دهی و حسابرسی: عملکرد مالی و عملیاتی خود را به طور منظم به مقامات ذیصلاح گزارش دهید و در صورت نیاز تحت حسابرسی قرار بگیرید.
  • مدیریت نیروی کار: به مقررات کار پایبند باشید و محیط کاری راحت را برای کارکنان خود فراهم کنید.

پرسش و پاسخ

چرا کسب و کار کشاورزی خود را در امارات متحده عربی راه اندازی کنید؟

شاید امارات متحده عربی اولین جایی نباشد که هنگام فکر کردن به کشاورزی به ذهن شما خطور کند، اما مجموعه منحصر به فردی از مزایا را برای کسانی که به دنبال سرمایه گذاری در این بخش هستند، ارائه می دهد.

الزامات پس از ثبت نام شرکت در زمینه کشاورزی چیست؟

الزامات پس از ثبت نام شامل رعایت مقررات زیست محیطی، حفظ کیفیت محصول، گزارش دهی، حسابرسی و اطمینان از رعایت قوانین کار است.

2 فکر در مورد “ ثبت شرکت کشاورزی در دبی در سال 2024

  1. محمد علی نصیری گفت:

    سلام ممنون از اطلاعات عالی سایت و تشکر از زحماتتون من در ایران مجتمع کشت و دامپروری دارم سوال من اینکه آیا دولت امارات در زمینه راه اندازی فارم گاو شیری علاقه و امکانات و تسهیلاتی در این زمینه دارد لطفا توضیح دهید سپاسگزارم

    1. Omid Moradi گفت:

      با سلام خدمت شما، بله دولت امارات در این زمینه تسهیلات ویژه‌ای پیشنهاد می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *