اطلاعات عمومی

هر آنچه در رابطه با ثبت شرکت مجازی در دبی باید بدانید

ثبت شرکت مجازی در دبی

اقتصاد دبی باز و پویا است و به شرکت‌ها اجازه می‌دهد در هر نقطه از جهان فعالیت کنند. اولین مجوز شرکت مجازی در دبی توسط شیخ مکتوم بن محمد بن راشد آل مکتوم، معاون حاکم دبی اعلام شد. این پروژه مشترک اقتصاد دبی، مراکز مالی بین‌المللی دبی (DIFC)، اداره کل اقامت و امور خارجی (GDRFA)، دبی هوشمند و کمیته عالی قانونگذاری است. با این حال، مجوز شرکت مجازی بر سه صنعت اصلی تمرکز دارد:

صنایع خلاق، فناوری و خدمات.

مجوز مجازی به خارجی‌ها اجازه می‌دهد بدون نیاز به زندگی در امارات، کسب و کاری را در امارات متحده عربی راه‌اندازی کنند. شرکت‌های مجازی فقط برای افرادی که در امارات زندگی نمی‌کنند، در دبی ثبت می‌شوند، زیرا مالکان این شرکت‌ها باید شهروند یا مقیم مالیاتی کشورهای خاص باشند.

مجوز شرکت مجازی در دبی برای شهروندان حدود 120 کشور که امارات متحده عربی با آن‌ها معاهده مالیات مضاعف دارد، در دسترس است. علاوه بر این، امارات متحده عربی می‌خواهد 100000 کسب و کار از طریق این ابتکار بخشی از شهر مجازی باشند.

مجوز تجاری مجازی جدید در دبی به صاحبان و سرمایه‌گذاران خارجی اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به اقامت در امارات متحده عربی، کسب و کار خود را در این شهر راه‌اندازی کنند. علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر هستید؟ به خواندن ادامه دهید تا درباره مجوز تجاری مجازی جدید و چگونگی راه‌اندازی احتمالی کسب و کارتان در دبی از کشور خودتان مطلع شوید!

مجوز شرکت مجازی چیست؟

مجوز شرکت مجازی یا مجوز تجاری مجازی یک دستورالعمل جدید است که به کارآفرینان خارجی اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به اخذ اقامت در شهر، به صورت دیجیتالی کسب و کار خود را در دبی تاسیس کنند. این مجوز با مجوز ثبت شرکت در دبی متفاوت است. درخواست مجوز مجازی جدید در دبی برای کسب و کارهای خارجی از بیش از 101 کشور باز است و شامل بخش‌های اصلی از جمله صنایع خلاق، فناوری و خدمات می‌شود.

مجوز شرکت مجازی جدید دبی با هدف همسو شدن با ماده سوم منشور 50 ساله شیخ محمد بن راشد آل مکتوم برای ساخت یک شهر تجاری مجازی در دبی ایجاد شده است.

سمی آل قاضی، مدیر کل اقتصاد دبی در این خصوص گفت:

“ما افتخار داریم که اولین شهر تجاری مجازی در منطقه را راه‌اندازی کنیم که در همکاری با اداره کل اقامت و امور خارجی، مجوزهای مجازی برای انجام کسب و کار به صورت دیجیتالی و بدون نیاز به اقامت در دبی را ارائه خواهد داد. این ابتکار نقش اقتصاد دبی را در شکل‌دهی آینده کسب و کار همانطور که توسط حضرت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم تصور شده است، برجسته می‌کند. همچنین این امر یک جهش بزرگ در مفهوم انجام کسب و کار است و یک جاذبه اصلی برای نسل بعدی کارآفرینان خواهد بود.”

معیارهای واجد شرایط بودن برای مجوز کسب و کار جدید در دبی

در اینجا برخی از الزامات مجوز شرکت مجازی که کارآفرینان باید برای واجد شرایط بودن رعایت کنند، آورده شده است.

معیارهای راه‌اندازی شرکت‌های مجازی در دبی

  • متقاضیان مجوز شرکت مجازی نمی‌توانند مقیم امارات متحده عربی باشند.
  • مالکان شرکت‌های مجازی در دبی باید شهروند یا مقیم مالیاتی یکی از 101 کشور تایید شده باشند. این کشورها شامل هند، پاکستان، عربستان سعودی، ایالات متحده، کانادا، روسیه، چین، ژاپن و غیره هستند. (برای لیست کامل کشورهای تایید شده به وب سایت رسمی VCC مراجعه کنید.)
  • فقط فعالیت‌های تجاری از بخش‌های از پیش تعریف شده می‌توانند یک کسب و کار مجازی در دبی راه‌اندازی کنند. بخش‌های از پیش تعریف شده شامل فعالیت‌های خدماتی مرتبط با چاپ و تبلیغات، برنامه‌نویسی کامپیوتر، مشاوره و فعالیت‌های مرتبط، و فعالیت‌های طراحی در زمینه‌های مد، جواهرات، داخلی و سایر موارد می‌شود.
  • علاوه بر این، مالکان شرکت‌های مجازی در دبی باید به یاد داشته باشند که شرکت‌های آن‌ها همچنان مشمول مالیات شرکت‌ها، درآمد فردی و اجتماعی کشور محل استقرار خود خواهند بود.
  • همچنین اگر درآمد شرکت مجازی در امارات متحده عربی از 100 هزار دلار در سال تجاوز کند، مشمول مالیات بر ارزش افزوده 5 درصدی در امارات متحده عربی خواهد شد. این بدان معناست که دارنده مجوز شرکت مجازی دبی ملزم به ثبت شرکت در اداره مالیات فدرال امارات متحده عربی خواهد بود.
  • نکته مهم دیگر این است که مجوز شرکت مجازی دبی به طور خودکار دسترسی فیزیکی به امارات متحده عربی از طریق ویزای تجاری/گردشگری/اقامتی برای هیچ یک از اعضای شرکت تضمین نمی‌کند. همین امر در مورد افتتاح حساب بانکی تجاری در امارات متحده عربی نیز صدق می‌کند. افتتاح حساب بانکی مشروط به تصمیم بانک‌های تجاری خواهد بود.

مزایای مجوز شرکت مجازی در دبی

این مجوز از طریق مفاد زیر، کار و زندگی بازرگانان را آسان‌تر می‌کند:

  • هزینه‌های راه‌اندازی و بارهای اداری کم برای گسترش کسب و کار شما.
  • دسترسی آنلاین به کسب و کار شما.
  • بهره‌مندی از فرصت‌های تجاری دبی.
  • دسترسی به مشتریان، بازارها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید.
  • مشارکت در فهرست مشاغل مجازی.

چگونه یک کسب و کار مجازی در دبی راه اندازی کنیم؟

برای راه‌اندازی یک شرکت مجازی، صاحب کسب و کار باید برای مجوز شرکت مجازی درخواست دهد. مراحل درخواست مجوز شرکت مجازی دبی به شرح زیر است:

1. پر کردن فرم درخواست ثبت نام آنلاین.
2. انجام یک بررسی پیشینه که یک تا سی روز طول می‌کشد.
3. بازدید برای شناسایی و اعتبارسنجی.
4. در نهایت، با پرداخت هزینه‌ها، مجوز را دریافت کنید.

اسناد مورد نیاز برای مجوز شرکت مجازی در دبی:

کپی پاسپورت
قبض برق یا نامه رسمی به عنوان مدرک اقامت که حداکثر 3 ماه از تاریخ صدور آن نگذشته باشد.
گواهی اقامت مالیاتی
شماره تلفن و آدرس ایمیل
عکس جدید در اندازه پاسپورت با پس زمینه سفید

هزینه های مجوز شرکت مجازی دبی

هزینه های مجوز مجازی دبی به شرح زیر است:

  • 300 درهم برای شناسایی و اعتبارسنجی
  • 680 درهم در سال برای مجوز مجازی
  • 200 درهم برای رزرو نام تجاری

آیا دفاتر مجازی در دبی قانونی هستند؟

داشتن دفتر مجازی در دبی یک الزام قانونی است. دفتر مجازی تا زمانی که به یک دفتر فیزیکی معتبر مرتبط باشد، غیرقانونی نیست.

چه کسانی می‌توانند برای مجوز شرکت مجازی درخواست دهند؟

کارآفرینان و سرمایه‌گذاران سراسر جهان می‌توانند برای مجوز شرکت مجازی درخواست دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *