اطلاعات عمومی

اجاره آپارتمان در دبی مارینا

اجاره آپارتمان در دبی مارینا

دبی مارینا منطقه‌ای در شهر دبی، امارات متحده عربی است. این منطقه یک شهر مصنوعی کانال‌دار است که در امتداد ۳ کیلومتر (۲ مایل) از خط ساحلی خلیج فارس ساخته شده است. بر اساس آمار سال ۲۰۱۸، جمعیت این منطقه ۵۵,۰۵۲ نفر بوده است. با تکمیل کل پروژه، این مکان قادر به اسکان بیش از ۱۲۰,۰۰۰ نفر در برج‌ها و ویلاهای مسکونی خواهد بود.

دبی مارینا در تقاطع شماره ۵ بین بندر جبل علی و منطقه‌ای که میزبان شهر اینترنتی دبی، شهر رسانه‌ای دبی و دانشگاه آمریکایی دبی است، واقع شده است. فاز اول این پروژه تکمیل شده است. الهام‌بخش ساخت دبی مارینا، پروژه توسعه‌ی Concord Pacific Place در کنار False Creek در ونکوور، بریتیش کلمبیای کانادا بوده است.

به دلیل نزدیکی به دریای آزاد، موارد متعددی از ورود جانوران دریایی (به ویژه نهنگ‌ها و کوسه‌ها) به مارینا گزارش شده است. برای ساخت این مارینای مصنوعی، توسعه‌دهندگان آب‌های خلیج فارس را به محل دبی مارینا هدایت کردند و بدین ترتیب، یک اسکله‌ی جدید ایجاد نمودند. آبراهه مرکزی بزرگی از دل صحرا حفر شده است که به طول کل ۳ کیلومتر امتداد دارد. بیش از ۱۲ درصد از کل مساحت زمین در این مکان به این فضای عمومی مرکزی اختصاص داده شده است. اگرچه بخش زیادی از این منطقه توسط سطح آب مارینا اشغال شده است، اما شامل تقریباً ۸ کیلومتر مسیر پیاده‌روی محوطه‌سازی‌شده‌ی عمومی نیز می‌شود.

مارینا به طور کامل ساخته دست بشر است و توسط شرکت توسعه املاک و مستغلات اماراتی، یعنی «اعمار پراپرتیز»، توسعه یافته و توسط شرکت کانادایی «هوک» طراحی شده است. ادعا می‌شود پس از تکمیل، این مکان به بزرگترین مارینای ساخته دست بشر جهان تبدیل خواهد شد. در حال حاضر، بزرگترین مارینای ساخته دست بشر جهان، مارینا دل ری در کالیفرنیا، ایالات متحده است. در اطراف مارینا مسیری با دسترسی عمومی در کنار ساحل وجود دارد و برخی از بخش‌های مسیر اقیانوسی عمومی در امتداد ساحل با چشم‌اندازی به سمت پالم جمیرا امتداد یافته‌اند. بزرگترین توسعه‌ی این منطقه، جمیرا بیچ رزیدنس (JBR) است. دبی مارینا در اکتبر ۲۰۱۳ اولین مسجد خود به نام «مسجد الرحیم» را در انتهای جنوبی مارینا افتتاح کرد و دومین مسجد این منطقه با نام «مسجد محمد بن احمد الملا» در دسامبر ۲۰۱۶ افتتاح شد.

منطقه دبی مارینا با داشتن سبک معماری مدرن و شیک شناخته می شود. بسیاری از آپارتمان های دبی مارینا دارای نمای مستقیم به ساحل و دریا هستند و دسترسی آسان به “The Walk” را فراهم می کنند که مجموعه ای از رستوران ها، مغازه ها، سواحل و پارک های آبی است. گشت و گذار در کنار اسکله به راحتی با پای پیاده امکان پذیر است.

قیمت اجاره آپارتمان در دبی مارینا

بهای رهن آپارتمان های موجود در دبی مارینا بین ۵۲,۰۰۰ تا ۱,۵۰۰,۰۰۰ درهم در سال است.

میانگین اجاره آپارتمان در دبی مارینا

میانگین ارزش اجاره سالانه آپارتمان های دبی مارینا در وبسایت بایوت، ۱۸۲,۰۸۲ درهم می باشد. قیمت اجاره بسته به اندازه، نوع، امکانات و موقعیت آپارتمان می تواند متغیر باشد.

بهترین موقعیت ها برای اجاره آپارتمان در دبی مارینا

مناطق زیر از محبوب ترین موقعیت ها برای اجاره آپارتمان هستند:

  • الماس مارینا (Marina Diamonds)
  • اقامتگاه نخبه (Elite Residence)
  • برج منچستر (Manchester Tower)

تعداد کل آپارتمان های اجاره ای در دبی مارینا

در حال حاضر، تعداد کل آپارتمان های دبی مارینا که در وبسایت‌های املاک دبی لیست شده اند، بیش از 3 هزار واحد می باشد.

تغییر قیمت اجاره در دبی مارینا

لیست های موجود نشان دهنده افزایش ۴ درصدی در قیمت اجاره آپارتمان های دبی مارینا طی ۶ ماه گذشته است. این تغییر قیمت می تواند ناشی از شرایط حاکم بر بازار و همچنین پروژه های نوساز باشد.

مناطق نزدیک به دبی مارینا برای اجاره آپارتمان

می توانید برای یافتن اجاره در نزدیکی دبی مارینا، مناطق زیر را بررسی کنید:

  • جزیره بلوواترز (Bluewaters Island)
  • جمیرا بیچ رزیدنس (JBR)
  • پالم جمیرا (Palm Jumeirah)

مدارس نزدیک به دبی مارینا

در صورت تمایل به سکونت در نزدیکی مدارس، گزینه های زیر را در نظر بگیرید:

  • مدرسه بین المللی امارات (Emirates International School Meadows)
  • مدرسه بین المللی ریجنت (Regent International School)
  • آکادمی بین المللی iCademy خاورمیانه

نگهداری از کودکان در دبی مارینا

اگر به دنبال مهدکودک هایی در نزدیکی دبی مارینا هستید، موارد زیر را بررسی کنید:

  • مرکز کودکیاری رفلز (Raffles Early Childhood Centre)
  • مهدکودک چابی چیکس (Chubby Cheeks Nursery)
  • مهدکودک بلوسوم (Blossom Nursery)

تعداد اجاره های جدید در دبی مارینا

در ۱۲ ماه گذشته، ۶,۸۸۴ قرارداد اجاره جدید برای آپارتمان ها در دبی مارینا ثبت شده است.

مشاور املاک ایرانی در دبی

قیمت اجاره آپارتمان در دبی مارینا

بهای رهن آپارتمان های موجود در دبی مارینا بین ۵۲,۰۰۰ تا ۱,۵۰۰,۰۰۰ درهم در سال است. میانگین ارزش اجاره سالانه آپارتمان های دبی مارینا نیز، 182 هزار درهم می باشد. قیمت اجاره بسته به اندازه، نوع، امکانات و موقعیت آپارتمان می تواند متغیر باشد.

در زیر چند نمونه از قیمت‌های اجاره آپارتمان در دوبی مارینا را مشاهده می‌نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اجاره ملک در دبی و به خصوص در منطقه دبی مارینا با کارشناسان ما در گلدن پالاس در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *