اطلاعات عمومی

آسمان خراش وان زعبیل (ONE ZA’ABEEL) دبی و شکستن رکورد گینس

آسمان خراش وان زعبیل

وان زعبیل دبی رکورد جهانی گینس را شکست

برج‌های دوقلو فوق لوکس وان زعبیل، که در نزدیکی میدان مرکز تجارت جهانی دبی قرار دارند، به لطف سازه‌ی پیوند دهنده‌ی (The Link)، به عنوان «طولانی‌ترین ساختمان کوله ای جهان» شناخته شدند. این دستاورد در تاریخ ۱ مارس به طور رسمی ثبت شد و وان زعبیل را به «جدیدترین پروژه‌ای تبدیل کرد که رکوردی منحصر به فرد و خلاقانه را به لیست بلندباله ساختمان‌های رکوردشکن دبی اضافه می‌کند.»

اگر دبی کمبودی داشته باشد، قطعا کمبود رکوردهای جهانی گینس نیست – در آخرین شمارش، این شهر 1388 رکورد را در خود جای داده است. و حالا یکی، یا بهتر است بگوییم دو تا از نمادین‌ترین ساختمان‌های دبی، رکورد دیگری را به چنگ آورده‌اند.

برج وان زعبیل

برج‌های دوقلوی وان زعبیل به لطف ساخت «The Link»، رسما به عنوان «طولانی‌ترین ساختمان کوله ای جهان» (cantilevered building) اعلام شده‌اند. منظور از ساختمان کوله ای، هر سازه‌ی صلبی است که از یک طرف ثابت شده و بر فراز فضای خالی امتداد می‌یابد.

نیککن سکِی، طراح ژاپنی، با یک پل افقی سرپوشیده که در ۱۰۰ متری هوا معلق است، برج و بخش مسکونی را به هم متصل کرده است. این دو برج در قطعه‌های زمین مجزا ساخته شده‌اند و بزرگراهی آن‌ها را از هم جدا می‌کند که به «The Link» و سازه‌ی کوله ای امکان می‌دهد دو ساختمان را به هم متصل کند.

«The Link» آنقدر بزرگ است که می‌تواند میزبان هشت رستوران جدید عالی در شهر باشد. کل «The Link» که ۲۳۰ متر طول دارد، به طور رسمی به عنوان سازه‌ی کوله ای برای این دو ساختمان به حساب نمی‌آید. سازه‌ی کوله ای رو به شمال غربی به سمت خلیج فارس قرار گرفته است.

مشاور املاک ایرانی در دبی

ثبت شرکت در دبی

بلندترین سازه‌ی کوله ای پیشین، متعلق به سکوی تماشای خلیج مارینا ساندز در سنگاپور با طول ۶۶.۵ متر بود. از زمان تکمیل این سازه‌های باشکوه، این اولین باری نیست که وان زعبیل موفق به شکستن رکورد جهانی گینس می‌شود.

آسمان خراش وان زعبیل در دبی

در حال حاضر، وان زعبیل همچنین رکوردهای بزرگترین صفحه‌ی مشبک یک ساختمان (چندین صفحه)، بزرگترین نمایشگر نقشه‌برداری‌شده‌ی معماری (موقت) و همچنین طولانی‌ترین نمایشگر نقشه‌برداری‌شده‌ی معماری را در اختیار دارد. هر سه رکورد با یک نمایشگر نورپردازی سه‌بعدی در ماه فوریه‌ی امسال شکسته شدند.

وان زعبیل ترکیبی از یک پروژه‌ی منحصربه‌فرد و زیبایی خیره‌کننده است که نمایانگر تکامل معماری معاصر می‌باشد.

این پروژه‌ی چندمنظوره توسط شرکت ایترا دبی، زیرمجموعه‌ای از شرکت سرمایه‌گذاری دبی (ICD)، که بر توسعه و مدیریت دارایی‌های استراتژیک املاک و مستغلات در سراسر جهان تمرکز دارد، ساخته شده است. وان زعبیل در قلب شهر، نزدیک به مرکز مالی بین‌المللی، با فاصله‌ای اندک از دبی مال، برج خلیفه و فرودگاه قرار گرفته است. این مجموعه با وسعتی بالغ بر ۵۳۰,۰۰۰ متر مربع، امضای شرکت معتبر ژاپنی نیکن سکِی، متخصص در معماری، مهندسی و برنامه‌ریزی شهری را به همراه دارد. این شرکت تاکنون در بیش از ۲۵,۰۰۰ پروژه در ۵۰ کشور جهان مشارکت داشته است.

وان زعبیل نماد دیگری از بلندپروازی، نوآوری و تلاش‌های پیشگامانه در یکی از پویاترین شهرهای جهان است. این پروژه با طراحی یکپارچه برای تجارت و تفریح، تجملات و سبک زندگی، شامل دو آسمان‌خراش است که هتل‌ها، دفاتر و خانه‌های لوکس را در خود جای داده است. این دو برج توسط سازه‌ای پیاده‌رو مانند و فوق‌العاده‌ای به هم متصل می‌شوند که به صورت معلق بر فراز برج‌ها و بیرون از آن‌ها قرار گرفته است و بزرگراهی از زیر آن عبور می‌کند. این طراحی آینده‌نگر، مرزهای مهندسی و طراحی را جابجا کرده است. این سازه‌ی معلق با نام «The Link» شناخته می‌شود که در ۱۰۰ متری زمین معلق است و ۲۲۶ متر امتداد دارد. این بخش، قلب تپنده‌ی پروژه بوده و میزبان بارها، یازده رستوران و بوتیک مجلل، مراکز سلامتی، یک استخر بی‌انتهای خیره‌کننده و یک تراس پانوراما می‌باشد. آقای رائد جراه، مدیر توسعه‌ی کسب‌وکار ایترا دبی، در این خصوص می‌گوید: «وان زعبیل با عبور از مرزها، کاربرانی را هدف قرار می‌دهد که به دنبال سبک زندگی فرا-لوکس هستند. ما می‌خواستیم این پروژه روح دبی و جسارت چشم‌اندازهای آن را منعکس کند: ساخت یک سازه‌ی افقی که دو آسمان‌خراش را به هم متصل می‌کند، سازه‌ای عظیم به وزن ۱۰,۰۰۰ تن، که یک چالش بی‌سابقه‌ی مهندسی بود.»

دو برج این مجموعه، به ترتیب برج وان زعبیل و برج‌های مسکونی وان زعبیل، به ترتیب ارتفاعی معادل ۳۰۰ و ۲۳۵ متر دارند. برج اول دارای ۶۸ طبقه و برج دوم دارای ۵۸ طبقه است. این دو برج روی سازه‌ای قرار گرفته‌اند که شامل هفت طبقه زیرزمینی و سکویی سه‌طبقه به نام «گالری» با مساحتی بالغ بر ۱۲,۰۰۰ متر مربع است که برای فروشگاه‌های خرده‌فروشی و رستوران‌ها در نظر گرفته شده است. هدف از این پروژه با ارائه خدمات فرا-لوکس، جذب مشتریان بین‌المللی برجسته به همراه هرگونه امکانات رفاهی و تجربیات خاص است. این دو برج شامل ۲۶,۰۰۰ متر مربع دفاتر اداری کلاس A، ۲۶۴ واحد مسکونی، ۱۲,۰۰۰ متر مربع فضای خرده فروشی، ۲۲۹ اتاق و سوئیت در هتل وان اند اونلی، ۱۳۲ اتاق مهمان در سیرو، ۹۴ خانه‌ی شخصی در وان اند اونلی ۹ و ۹ پنت‌هاوس وان اند اونلی است.

وان زعبیل، نمادی از بلندپروازی، نوآوری و روحیه‌ی پیشگام دبی، با افتخار در قلب شهر ایستاده است، مقصدی که هم مجذوب می‌کند و هم الهام‌بخش است. این پروژه‌ی تاثیرگذار اما در عین حال قابل دسترس، با ترکیب بی‌نقص فضاهای مسکونی، تجاری و تفریحی، نویدبخش سبک زندگی‌ای ارتقا یافته برای مردم دبی است.

برج وان زعبیل فضاهای کاری پیشگامانه، پنت‌هاوس‌های اختصاصی، اقامتگاه وان اند اونلی، خانه‌های شخصی وان اند اونلی و همچنین هتل سیرو را ارائه می‌دهد که مفهوم مهمان‌نوازی را با تجربیات تناسب اندام پیشرفته و جامع ترکیب می‌کند. از سوی دیگر، طراحی پیچیده و ظرافت معاصر، ویژگی‌های کلیدی ۲۶۴ آپارتمان فوق‌العاده لوکس پانوراما (با انواع و اندازه‌های مختلف، از جمله دوبلکس، تا پنت‌هاوس با ۵ اتاق خواب) در برج‌های مسکونی وان زعبیل است.

آسمان خراش وان زعبیل در شهر دبی

افتخاری دیگر برای وان زعبیل، پروژه نوآورانه‌ی دبی

شرکت ایترا دبی، یک توسعه‌دهنده‌ی پیشرو در زمینه‌ی املاک و مستغلات که به طور کامل متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری دبی است، از دستاورد دیگری برای پروژه‌ی نمادین خود، وان زعبیل، خبر داد. این پروژه‌ی ترکیبی و انقلابی، موفق به کسب جایزه‌ی بهترین پروژه‌ی نوآورانه‌ی سال در جشنواره‌ی نوآوری در ساخت و ساز و مدیریت تاسیسات ۲۰۲۰ (The Innovation in Construction & FM Awards 2020) گردید.

جشنواره‌ی نوآوری در ساخت و ساز و مدیریت تاسیسات ۲۰۲۰، که به صورت سالانه توسط انتشارات BNC Publishing برگزار می‌شود، یکی از معتبرترین رویدادهای منطقه‌ای برای تجلیل از پروژه‌های برجسته در صنعت ساخت و ساز و مدیریت تاسیسات است و برتری‌های فردی، نقاط قوت شرکت‌ها و موفقیت پروژه‌ها را به رسمیت می‌شناسد.

آسمان خراش وان زعبیل و ثبت رکورد گینس

این جایزه، علاوه بر استفاده‌ی نوآورانه از تکنیک‌ها و فناوری‌های ساخت‌و‌ساز، نقش قابل توجه وان زعبیل در چشم‌انداز معماری دبی و پایبندی به بهترین شیوه‌های ساخت و ساز را به رسمیت می‌شناسد.

شرکت ایترا دبی در طی دو مرحله‌ی بلند کردن سازه‌ی حماسی «دی‌لینک»، که برجسته‌ترین بخش این پروژه است، با راه‌اندازی یکی از سنگین‌ترین بالابرهای منطقه به وزن تقریبی ۹,۵۰۰ تن، برنامه‌ریزی ابتکاری و مبتکرانه‌ای را به نمایش گذاشت.

این سازه‌ی کوله ای به طول ۲۲۶ متر که دو برج متمایز وان زعبیل را در ارتفاع ۱۰۰ متری از سطح زمین برش می‌دهد، در اکتبر ۲۰۲۰ تکمیل شد و اکنون در تلاش است تا رکورد جهانی گینس برای «طولانی‌ترین ساختمان کوله ای» جهان را به دست آورد. سازه‌ی منحصر به فرد «دی‌لینک»، که یک شاهکار مهندسی است، چشم‌اندازهایی بی‌نظیر از خط آسمان دبی و انتخابی انحصاری در مهمان‌نوازی، رستوران‌های مجلل و سرگرمی از جمله رستوران‌های دارای ستاره‌ی میشلین، یک استخر بی‌انتها، یک اسپای لوکس و یک سکوی تماشای منظر را ارائه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *